تعمیر ویندوز ۷ بدون پاک شدن اطلاعات

در این مقاله نحوه تعمیر و بازگردانی ویندوز ۷ بدون از دست دادن اطلاعات را با ۵ روش کاربردی به شما آموزش می دهیم.اگر با ویندوز ۷ خود مشکلی دارید و برایتان مهم است که اطلاعات آن از بین نرود خواندن این مقاله را از دست ندهید.  

اجرای ویندوز با safemode یا بازگشت به آخرین تنظیمات

برای اجرای safemode، بلافاصله پس از روشن شدن یا راه اندازی مجدد رایانه (معمولاً پس از شنیدن صدای بوق رایانه) ، چند بار روی دکمه F8 ضربه بزنید.تا وارد منوی Advanced Boot Options شوید. از گزینه های موجود ، می توانید safemode را جهت راه اندازی امن ویندوز انتخاب کنید.

نیاز به مشاوره دارید؟

همکاران ما در کانون بازیابی اطلاعات پاسخگوی سئوالات شما هستند

بعد از اینکه رایانه شما اطلاعات سخت افزاری را نمایش داده و یک تست حافظه را اجرا می کند ، منوی Advanced Boot Options ظاهر می شود. برای انتخاب گزینه Safe Mode یا Safe Mode with Networking از کلیدهای راهبری(جهت دار)استفاده کنید و ENTER را فشار دهید. همچنین ، می توانید گزینه Last Known Good Configuration (Advanced) را انتخاب کنید.

تعمیر ویندوز 7 بدون پاک شدن اطلاعات

Startup Repair را اجرا کنید

ابزاری سودمندی برای تعمیر و ترمیم ویندوز است. در منوی Advanced Boot Options ، تعمیر رایانه خود را انتخاب کنید. سپس Startup Repair را انتخاب کنید. اگر Startup Repair در ویندوز ۷ کار نمی کند ، می توانید بازیابی سیستم را امتحان کنید.

اجرای سیستم بازیابی(System Restore)

به طور پیش فرض ، System Restore در ویندوز ۷ فعال است.یعنی اینکه اگر ویندوز با مشکلات احتمالی مواجه شد به طور خودکار ویندوز نسخه های قبابل بازیابی را در اختیار کاربر قرار می دهد تا با انتخاب تاریخ مورد نظر ویندوز خود را بازیابی کند.

تعمیر ویندوز 7 بدون پاک شدن اطلاعات

گزینه Advanced Boot Boot را انتخاب کنید ، System Restore را انتخاب کنید ، می توانید از نسخه های پیشنهادی استفاده کرده یا به صورت دلخواه یک تاریخ را برای بازگردانی ویندوز انتخاب کنید. سپس بر روی Next کلیک کنید.

 برای تعمیر پرونده های ویندوز از System File Checker استفاده کنید.

استفاده از cmd نیز روش خوبی برای ترمیم ویندوز ۷ است. بیایید ببینیم که چگونه Windows 7 را بدون از دست دادن داده ها با استفاده از سریع فرمان از بین ببرید. System File Checker ابزاری در ویندوز است که به کاربران امکان می دهد برای خرابی در فایل های سیستم ویندوز اسکن کرده و پرونده های خراب را بازیابی کنند. دکمه ترکیبی win+R را همزمان فشار دهید.سپس در نوار باز شده cmd را تایپ کنید تا وارد محیط آن شوید. در command prompt ، دستور sfc /scannow را تایپ کنید و سپس Enter را فشار دهید. دستور sfc / scannow تمام پرونده های سیستم محافظت شده را اسکن می کند و پرونده های خراب را با یک کپی مناسب جایگزین می کند.

رفع مشکلات ویندوز با استفاده از Bootrec.exe

از این ابزار می توان برای ترمیم MBR ، نوشتن بوت سکتور(boot sector) جدید ، بازسازی BCD و اضافه کردن نصب های ویندوز از دست رفته به داده های پیکربندی بوت استفاده کرد.برای اجرای این فرآیند وارد محیط cmd شده و دستورات زیر را به ترتیب در آن بنویسید و Enter را فشار دهید:

  • Diskpart
  • List volume
  • Exit
  • D(your windows drive letter)
  • Bootrec /fixmbr
  • Bootrec /fixboot
  • Bootrec /rebuildbcd
  • Chkdsk /f /r
  • Y
رفع مشکلات ویندوز با استفاده از Bootrec.exe 

اگر هیچ یک از این روشها مفید نبود و  نسخه پشتیبان ویندوز نیز موجو نبود ، راهی به جز نصب مجدد ویندوز ندراید.

کلام آخر:

وقتی ویندوز شما مشکل دارد، روشهای فوق برای ترمیم ویندوز ۷ با حفظ اطلاعات قبلی می‌تواند مفید باشد. در صورتی ویندوز در مرحله بوت هم مشکل داشت می تواندی با استفاده از درایو usb  ویا یک حافظه خارجی ویندوز خود را بازیابی و تعمیر کنید.
اکر اطلاعات شما هم است است و روش های ذکر شده در بالا برایتان کارساز نبوده می توانید از یک مرکز ریکاوری هارد مشاوره بگیرید.

۲.۸/۵ - (۱۲ امتیاز)