تعمیر هارد لپ تاپ

تعمیر هارد لپ تاپ یا هاردی که بصورت اینترنال به لپ‌تاپ وصل شده است کمی پیچیده است ، چون درون لپ‌تاپ مشخص نیست هارد دیسک شما خراب است یا لپ‌تاپ شما به مشکل خورده است. پس از خرابی لپ‌تاپ شما باید مشخص شود که لپ‌تاپ شما به مشکل خرده یا هارد شما ! اما اگر لپ‌تاپ شما دچار ضربه یا نوسان باشد اصولا هارد شما دچار خرابی شده است .

علت خرابی هارد لپ‌تاپ

زمانی‌که هارد لپ تاپ شما بطور ناگهانی خراب شود و شما توانایی دسترسی به فایلهای خود را ندارید ، نیاز به مشاوره با متخصص بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد لپ تاپ دارید. همیشه بخاطر داشته باشید اکثر کارشناسان تعمیرات لپ تاپ ، تجهیزات و تخصص لازم را در بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد لپ تاپ ندارند و ممکن است ناخواسته باعث آسیب زدن به هارد لپ تاپ شما وعدم دسترسی به اطلاعات لپ‌تاپ شوند برخی مواردیکه باعث آسیب زدن به هارد لپ تاپ شما می شوند عبارتند از:

  • حملات ویروسی و بد افزارها(+)
  • ضربه وارد کردن به لپ تاپ حین کارکرد
  • استفاده از شارژر نامناسب
  • داغ کردن بیش از حد و طولانی لپ تاپ
  • فشار آوردن به سطح هارد لپ تاپ
  • استفاده از مبدل USB غیر استاندارد
  • شرایط دما و رطوبت هوا
  • اختلال در کارکرد سیستم عامل
  • خرابی هد خواندن / نوشتن هارد لپ تاپ
  • خرابی مادربرد بر اثر نوسان جریان
  • خرابی فایل و بدسکتور

در بعضی موارد ممکن است هارد لپ تاپ قبل از خرابی علائمی را از خود نشان دهد ، اگر به این موارد دقت کنید ممکن است ناجی اطلاعات ارزشمند خود باشید.

  • هنگ کردن و فریز شدن متناوب لپ تاپ
  • شنیدن صدای غیرعادی کلیک یا غژغژ کردن
  • احساس بوی سوختن الکترونیکی
  • صدای ناهنجار فن لپ تاپ
  • بوت نشدن سیستم عامل
  • شناسایی نشدن هارد در بایوس
  • مشکلات و آسیب های برق رسانی
  • گیر کردن لپ تاپ در صفحه POST BIOS

برای بازیابی اطلاعات هارد لپ‌تاپ ، هارد را باید حتما از لپ‌تاپ جدا کرده و مستقیم به PC3000 یا MRTPRO وصل کرده ، پس از اتصال مستقیم به سیم امکان مشخص نوع خرابی موجود میباشد .

خرابی هارد نرم افزاری یا فریموری

تعمیر هارد لپ تاپ

خرابی فریموری یا همان ساختاری هارد یعنی هارد از نظر Service Area به مشکل خورده است. هد هارد با توجه به نوع هارد : وسترن ، سیگیت ، توشیبا و … از یک Defect List بهره میبرد که هارد پس استفاده مکرر و مواجه شدن با خرابی های مختلف شروع به خارج کردن خرابی ها از سطح پلتر و اضافه کردن به این لیست می کند .

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید: بازیابی اطلاعات هارد دیسک با فریمور آسیب دیده

این لیست هابه علت ظرفیت کم پس از مدتی کامل ، پر شده و هارد پس از مواجه شدن با یک خرابی جدید قادر به اضافه کردن به این لیست نیست و خرابی های از جمله عدم شناسایی در کامپیوتر و عدم ظرفیت صحیح ، مواجه شدن با پیغام فرمت و … می شود.برای تست هارد لپ تاپ خود می توانید   نرم افزار تست سلامت هارد استفاده کنید.

کانون بازیابی اطلاعات با بهره گیری از بروز ترین ابزار ریکاوری از جمله PC3000 و MRTPRO توانایی شناسایی این خرابی ها را دارا میباشد و به بهترین روش و سریعترین راه ممکن شروع به اصلاح این لیست میکند و اگر هاردهای فوق نیاز به آپدیت جدید فریمور باشد توانایی آپدیت فریمور را دارا میباشند.

تعمیر هارد لپ تاپ

تعمیر هارد لپتاپ ( خرابی های فیزیکی )

دلیل عمده خرابی فیزیکی هارد لپ تاپ، آسیب دیدگی قطعاتی مثل هد، پلتر، اسپیندل موتور با PCB شده است که به چند دسته ی مهم تقسیم می‌شود :

  1. هد صدای تیک تیک می‌دهد : در این نوع خرابی اصولا هد هارد در سطح پلتر گیر کرده و نیاز به جراحی هارد میباشد که پس از جراحی هد از سطح پلتر آزاد شده و در قسمت اصلی خود قرار میگیرد و میتواند براحتی شروع به استخراج اطلاعات کنیم اما اصولا هاردهایی که به هر دلیلی نیاز به جراحی باشند هاردهای قابل اطمینان نبوده و نیاز میباشد این اطلاعات در مکان دلگیر ذخیره شود .برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش بازیابی اطلاعات با خرابی هد، خواند این مقاله را از دست ندهید.(+)
  2. هارد لپ تاپ صدای غیر متعارفی می‌دهد و از فاصله یک یا دو متری نیز قابل شنیدن می باشد.هد هارد خراب شده از طریق یک هارد مشابه و جابجایی هد قابل ریکاوری و بازیابی میباشد.پیشهاد ما برای مطالعه بیشتر خواندن مقاله ای با عنوان علت بلند شدن صدای غیر طبیعی از هارد در همین سایت است.
  3. اسپیندل موتور قفل کرده و صدای شبیه به صدای تلق تلق میدهد که با تعویض پلتر و یک اسپیندل موتور نو قابل بازیابی می‌باشد .
  4. سطح پلتر دچار آسیب شده است : این مرکز توانایی بازیابی اطلاعات این نمونه از هاردها را نداشته و فقط و فقط در دو کشور در دنیا با هزینه هنگفت توانایی بازیابی ۵۰% این هاردها را دارا میباشند .

کانون بازیابی اطلاعات نماینده رسمی دستگاه MRTPRO میباشد و بیشتر دوستانی که در ایران شروع به بازیابی اطلاعات هارد میکنند دستگاه خود و آموزش های تخصصی در این مرکز دیده اند .

از خدمات ارائه شده در کانون بازیابی اطلاعات :

  • تعمیر lcd لپ تاپ
  • تعمیر هارد نوت بوک
  • تعمیر هارد لپ تاپ با خرابی هد
  • تعمیر هارد لپ تاپ با اصلاح فریمور
  • تعمیر هارد لپ تاپ با خرابی برد
  • تعمیر هارد لپ تاپ با خرابی مدیا

۴.۵/۵ - (۴ امتیاز)
19 دیدگاه برای “تعمیر هارد لپ تاپ
  1. مهدی گفته:

    سلام لپ تاپ من ایسوس i5 هستش دو سالی میشه که هاردش سوخت و تعویضش کردم ولی کسی که تعویض کرد هرکاری کرد نتونست اطلاعاتشو بازیابی کنه . چون عکسهای خانوادگی و بخصوص تصاویر بچه هام توش هستن میخواستم هرطور شده ریکاوری بشن . آیا امکانش وجود داره؟

  2. یوسف حیدری گفته:

    با درود .
    لپ تاب توشیبا داشتم . طی آتش سوزی مغازه آسیب دیده خوشبختانه هارد لپ تاب از نظر ظاهری سالمه
    گرمای کمتری بهش رسیده .
    هارد رو بر روی لپ تاب دیگری وصل کردم هیچی نیاورد . ممکنه اطلاعات من برگرده ؟??

  3. آرش گفته:

    سلام وقت بخیر من هارد hhd لپتاپم به مشکل خورده سلامتش رو با برنامه چک کردم ۰ درصد زده
    راهی برای تعمیر هست یا نه حتما باید تعویض شه
    هر چند لحظه هم یه صدایی مثل برخورد ۲تکه پلاستیک خیلی کم به گوش میخوره مشکلش از چیه؟

    • محمد نامدار گفته:

      سلام‌
      بدون بررسی نمیشه دلیل اون رو قطعی گفت باید توسط مراکز تخصصی چک شود. اما بهترین کار در حال حاضر در صورت داشتن اطلاعات، بک اپ گرفتن از اطلاعات است. چون احتمالا در چند روز آینده اگر الان هارد دیتکت می شود ممکنه دیگه دسترسی نداشته باشید. اما بهر حال تعمیر هارد هم بدون تخصص و تجربه و دستگاه های سخت افزاری امکان پذیر نیست بهتره که این کار رو به عهده مرکز تخصصی بسپارید و از دستکاری بیشتر پرهیز کنید

  4. محمد اسماعیلی گفته:

    سلام من لپتاپم کارمیکنه و موقع کارکرد هم مشکلی نداره فقط هنگام روشن شدن ابتدایی از بیزرش صدای سوت منقطع میاد که نشاندهنده خرابی سخت افزاری است این سوت هنگام کارکرد ویندوز هم میاد منتهی صداش ضعیفتر است وقتی آنلاین از سایت دل تمام لپتاپ را چک کردم ایراد هارد رو نوشت خواستم توسط HDD Regenerator تعمیرش کنم تاخدی بد سکتورهاش رو رفع کرد اما وقتی به ۲۰ درصد میرسه دیگه کار نمی کنه لطفا بفرمایید چه کارکنم؟

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      استفاده این نرم افزار به مدل هارد و خرابی بستگی داره ممکنه خرابی در حالت اولیه خرابی سخت افزاری باشه اما در اصل خرابی یک هد یا غیره باشه
      اما در نهایت هر صدایی از لپ تاپ نشان دهنده خرابی خود هارد نیست ممکنه کلا هارد سالم و مشکل از خرابی قسمتی از لپ تاپ باشه یا در نهایت لپ تاپ نیاز به یک سرویس دارد

      ۱
  5. امیرحسین گفته:

    سلام وقت بخیر
    بنده لپ تاپ هفت یا ساله ایسر دارم که دقیقا ناحیه ی بالایی هارد ضربه دید و از اون پس ارور داد و سپس a disk read error eccured رو نوشت
    ایا امکان بازیابی اطلاعاتش هست؟
    اطلاعات شدیدا مهمی داخلش دارم چطور می تونم دسترسی پیدا کنم به این اطلاعات؟
    ممنون می شوم اگر راهنمایی کنید

    ۱
    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      هارد شما به گفته خودتان ضربه خورده هارد ضربه خورده باید در بیشتر مواقع جراحی شود پروسه جراحی نیاز به هارد مشابه هارد ضربه خورده و جراحی ودر صورت موفقیت امیز بودن به کمک دستگاه های بازیابی به اطلاعات رسید کار شما نیست باید از یک متخصص کمک بگیرید یا ارسال کنید شرکت کاره هاردتون رو انجام بدهند.

  6. طاهر گفته:

    سلام خسته نباشید،لبتابم ایسر هستش و ۷ سالی میشه دارمش حدودا ۱ سالی میشد که خود به خود ارور صفحه آبی میومد برام و ریسیت میشد و دوباره اوکی بود ،تا اینکه جدیدا اروری اومد که no boteble device که هر کاری و هر روشی که دوستان در سایت های مختلف گفتن انجام دادم و اوکی نشد ..و مشکل اصلی اینجاست که تو تنظیمات بایوس همون f2 هارد شناسایی نمیشه و از رو جلد لبتاب که دست میزنم یکم هارد داغ میشه و فضا رو از diskpart شناسایی نمیشه و به جای نشان دادن فضای هاردم که یک ترابایت هست صفر و نشون میده ..ایراد ممکنه که از چی باشه ؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      ایراد رو شما دقیقا تشخیص دادین خرابی هارد
      وقتی که هاردتون به این مشکل می خوره این ایراد در سیستم بروز می کند مشکل به دست شما قابل حل نیست باید هارد رو از سیستم جدا کرده و این هارد توسط یک کارشناس بررسی شود ودر صورت لزوم ایراد رفع شود اما اگر اطلاعات مهمی روی هارد ندارین و ظرفیت هارد نیز کم هست می تونید هارد رو تعویض کنید و در نهایت نیز می تونید این هارد رو برای تعمیر به شرکت ارسال کنید ودر صورت درست شدن هارد به صورت اکسترنال استفاده کنید
      اگر هم اطلاعات مورد نیاز هست نیز شما می توانید هارد رو عوض و هارد خراب رو شرکت ارسال کنید تا برای ریکاوری اون اقدام شود

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      هد رایت هارد شما سالم است اما هد read ان خراب و مشکل دارد به خاطر همین اطلاعات به راحتی روی ان رایت می شود اما زمانی که می خواهید چیزی از اون بخونید به مشکل می خوره هارده امنی نیست و باید حتما سریع تر از اطلاعات بک اپ بگیرین

      ۱
      • سيروان گفته:

        سلام.هد هارد لب تاب من خراب شده و موقع روشن كردن لب تاب صداي تق تق ميده.وقتي ميخوام ويندوز بزنم اصلاء هيچ درايوي وجود نداره و مينويسه كه هارد ديسك نصب نشده و احتياج داره نصب كنيد.امكان درست شدنش هست؟

  7. Arvin گفته:

    سلام ببخشید من یه فایلیو از یه درایو به یه درایو دیگر کپی میکنم دو برابر مقدار حجم فایل فضا اشغال میکنه
    ولی بعد از اینکه دستگاه رو روشن خاموش میکنم درست میشه
    حالا برای انتقال یه فایل سنگین به مشکل برخوردم لطفا کمکم کنید

  8. طاهری گفته:

    با سلام
    لب تاب Msi من مدل GE60 هست که دو تای حافظه داره یکی SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت برای نصب سیستم عامل استفاده میکردم و یکی هم HDD 1 ترابایت با ۲ درایو حاوی اطلاعات
    لب تاب از نظر عملکر مادربورد مشکل خورده بود
    خواستم بایوس مادربورد رو آپدیت کنم وقتی که عمل اپدیت تمام شد متوجه شدم که سیستم عامل پریده، و وقتی که خواستم ویندوز نصب کنم متوجه شدم که تمام درایو ها پریده، لطفا میشه راهنمایی کنید که چطور میتونم درایو ها رو برگردونم؟ آیا اطلاعاتم با همون نظم قبلی قابل بازیابی هستن؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  9. ارشیا گفته:

    سلام هارد من قبل از سوختن کند شده بود ؛ من با لب تاپ کار میکروم مستقیم ب برق وصل بود البته با ترانس که جریان رو کنترل کنه و باطری رو در میاوردم از لب تاپ و ۷-۸ ساله این لب تاپو دارم و هاردش بعد از اینکه برق قطع شده بود کند شد و تونستم دوروز بعد از اون استفاده کنم ک بعدش دیگه لب تاپو روشن میکردم نمیومدش. چقدر احتمال داره درست شه؟؟؟؟ و اینکه اگه میشه شماره واتساپتون رو بدید.

    ۱

دیدگاهتان را بنویسید