بازیابی تصاویر پاک شده از سطل زباله کامپیوتر

چگونه می توان تصاویر و فیلم ها پاک شده را از سطل زباله بازیابی کرد؟

گاهی اوقات ما عکسی را از سیستم خود حذف می‌کنیم و بعدا متوجه می‌شویم که آن عکس به اشتباه حذف شده و باید برگرداننده شود. خوشبختانه ، در ویندوز(Windows) و مک(Mac)  ، عکس ها و فیلم های حذف شده از یک پوشه  برای همیشه حذف نمی شوند ، آنها فقط به سطل زباله(Recycle Bin) منتقل می شوند. با استفاده از چند روش ساده می‌توانید به راحتی تمای فایل های حذف شده را از سطل زباله بازیابی کنید.

اما اگر آن عکس ها را به طور دائم ازRecycle Bin پاک شوند،امکان بازیابی آنها هست؟ این اتفاق می افتد که شما به عمد به سطل زباله بروید و عکس را از آن حذف کنید ، یا به طور عمدی یا تصادفی کل سطل زباله را خالی کنید. در این حالت ، شما نمی توانید عکس ها را از سطل زباله بازیابی کنید ، زیرا آنها برای همیشه حذف شده اند. چگونه می توان عکس های حذف شده دائمی را از Recycle Bin بازیابی کرد؟ برای حل این مشکل با در ادمه همراه ما باشید.

نیاز به مشاوره دارید؟

همکاران ما در کانون بازیابی اطلاعات پاسخگوی سئوالات شما هستند

چگونه عکس هایی که از سطل زباله پاک کردیم برگردانیم

بازیابی تصاویر پاک شده از سطل زباله کامپیوتر بسیار آسان است. اگر عکس خود را از هر پوشه یا هر مکان در رایانه شخصی خود حذف کرده اید ، قرار است قبل از حذف دائمی آنها ، آن تصاویر یا پرونده ها داخل سطل زباله (Recycle Bin) بروند. بنابراین ، اگر سطل آشغال خود را خالی نکرده اید یا آن عکس ها را به طور دائم از سطل زباله حذف نکرده اید ، می توانید به سادگی به سطل زباله رفته و آن تصاویر را بازیابی کنید.

روش اول؛ بازیابی فایل‌ها از طریق عملکرد پشتیبان داخلی ویندوز

در ویندوز یک عملکرد پشتیبانی داخلی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن فایل‌هایی را که از سطل بازیافت پاک شده‌اند، بازیابی کنید. مراحل انجام این کار را به‌صورت زیر انجام دهید:

  1. با تایپ کلمه “Backup” در سرچ باکس ویندوز، به دنبال ابزار “Backup and Restore (Windows 7)” بگردید و آن را انتخاب کنید.
  2. روی “Restore my files” کلیک کنید.
  3. مکان ذخیره فایل‌ها قبل از حذف را انتخاب کرده و سپس روی دکمه “Next” کلیک کنید.
  4. فایل‌هایی را که قصد بازیابی آن را دارید، انتخاب کرده و روی “Next” کلیک کنید.
  5. مکان مورد نظر برای ذخیره فایل‌های بازیابی‌شده را انتخاب کنید.
  6. روی دکمه “Restore” کلیک کنید تا فرایند بازیابی آغاز شود.
چگونه می توان تصاویر و فیلم ها پاک شده را از سطل زباله بازیابی کرد؟

مرحله اول. برای بازیابی عکس های حذف شده از Recycle Bin در رایانه شخصی ویندوز ، ابتدا باید از روی دسک تاپ خود به Recycle Bin بروید. وقتی در صفحه اصلی هستید ، به دنبال نماد Recycle Bin در جایی در گوشه باشید ، بر روی نماد کلیک کنید تا وارد Recycle Bin شوید. اگر نمیتوانید نماد را پیدا کنید ، به سادگی به صفحه جستجو در نوار وظیفه بروید و Recycle Bin را جستجو کنید.

چگونه می توان تصاویر و فیلم ها پاک شده را از سطل زباله بازیابی کرد؟

مرحله دوم. وقتی داخل سطل بازیافت هستید ، باید عکس هایی را که می خواهید بازیابی کنید از سطل زباله پیدا کنید. می توانید از طریق Recycle Bin حرکت کنید تا عکس ها را جستجو کنید ، از نوار جستجو استفاده کنید ، یا می توانید همه پرونده ها را مطابق با نام ، اندازه پرونده یا در تاریخ مرتب سازی کنید ، پرونده ها حذف شدند. این روش ها به شما کمک می کنند تا سریعتر پرونده ها را پیدا کنید.

چگونه می توان تصاویر و فیلم ها پاک شده را از سطل زباله بازیابی کرد؟

مرحله سوم. برای بازیابی عکس ها از سطل زباله ، باید عکس هایی را که در آن قرار گرفته اید انتخاب کنید. می توانید به سادگی عکسی را که می خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید ، یا می توانید از کلیدهای “Ctrl” یا “Shift” برای انتخاب چندین عکس استفاده کنید. تمام عکسهای مورد نیاز برای بازیابی از Recycle Bin را انتخاب کنید.

چگونه می توان تصاویر و فیلم ها پاک شده را از سطل زباله بازیابی کرد؟

مرحله چهارم. پس از انتخاب همه عکس ها و فیلم هایی که می خواهید از سطل زباله بازیابی شوند ، “راست کلیک” کرده و از فهرست بازشده گزینه “Restore” را انتخاب کنید. به محض اینکه روی گزینه Restore کلیک کنید ، تمام عکسهای انتخابی شما بازیابی از سطل زباله را آغاز می کنند و به محل اصلی‌شان  برگردانده می شوند.

اکنون ، بعد از اینکه که عکسهای حذف شده از سطل زباله خود را بازیابی کرده اید ، می توانید به سادگی به مکان اصلی آنها بروید تا دوباره به عکس ها دسترسی پیدا کنید.

روش دوم؛ بازیابی اطلاعات با استفاده از نرم‌افزار ریکاوری

برای بازیابی عکس ها پس از خالی کردن سطل بازیافت ، به شما کمک می کند تا با کمک یک نرم افزار حذف سطل زباله حذف شده برای ویندوز ، مراحل بازیابی اطلاعات زباله را طی کنید.

از ابزارهای قدرتمندی که می‌توانید برای بازیابی فایل‌های حذف شده از سطل بازیافت ویندوز از آن‌ها استفاده کنید، نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات هستند. نرم‌افزارهای زیادی برای این کار طراحی شده‌اند اما از میان همه آن‌ها، نرم‌افزارهای Tenorshare 4DDiG Data Recovery، AnyRecover، Disk Drill و Wondershare Recoverit بیشتر توصیه می‌شوند.

  1. ابتدا نرم افزارهای بازیابی اطلاعات را دانلود و روی کامپیوتر نصب کنید.
  2. بعد از راه‌اندازی نرم افزار، سطل بازیافت یا همان Recycle Bin را برای اسکن انتخاب کنید.
  3. فایل‌های موردنظر برای بازیابی را انتخاب کنید.
  4. بروی دکمه “Recover” کلیک کنید.

با زدن دکمه “Recover” فرایند بازیابی فایل‌ها روی کامپیوتر آغاز شده و به‌راحتی می‌توانید اطلاعات حذف‌شده خود را دوباره باز گردانید.

بازیابی سطل زبله کامپیوتر با نرم افزار Recoverit

Recoverit یک نرم افزار کاربردی برای  بازیابی عکس ها و فیلم ها از Recycle Bin است. به جرات می توان گفت این نرم افزار در مقایسه با سایر برنامه‌های بازیابی موجود در بازار، یکی از قدرتمندترین آنهاست.Recoverit به شما امکان می دهد عکس ها را از تمام درایوها  سیستم خود ، از جمله از سطل زبال بازیافت شده ، بازیابی کنید.

Recoverit با دو حالت اسکن مختلف ، یک اسکن All-Around و یک اسکن عمیق برای نتایج بهتر بازیابی در هنگام بازیابی عکس های حذف شده از Recycle Bin همراه است.

با Recoverit ، می توانید قبل از بازیابی عکس های حذف شده از Recycle Bin ، تمام پرونده های اسکن شده را مرور کنید.

بازیابی می تواند به شما در بازیابی فایلهای حذف شده از انواع دستگاههای ذخیره سازی مانند کارت SD ، هارد درایو ، رایانه شخصی ، لپ تاپ ، ویندوز ، دوربین دیجیتال و غیره کمک کند.

روش سوم؛ استفاده از خط فرمان (Command Prompt)

اگر با Command Prompt آشنایی مختصری داشته باشید، می‌توانید برای بازیابی فایل‌ها و اطلاعات حذف شده در سطل بازیافت ویندوز از آن استفاده کنید. مراحل انجام فرایند بازیابی بصورت زیر است:

  1. با تایپ “cmd” در سرچ باکس ویندوز، “Command Prompt” را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
  2. عبارت “cd \$Recycle.Bin” را در خط فرمان تایپ کرده و دکمه Enter را بزنید.
  3. حالا عبارت “dir /a” را تایپ و روی دکمه “Enter” بزنید.
  4. در این مرحله فایل‌هایی را که می‌خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید.
  5. حالا با تایپ عبارت “copy filename.extension C:\Users\YourUserName\Desktop”، دکمه Enter را بزنید. در قسمت YourUserName، نام کاربر کامپیوتر خود را جایگزین کرده و به جای filename.extension، نام فایل حذف‌شده‌ای را که می‌خواهید بازیابی کنید، بنویسید.

با انجام این مراحل، فایل مورد نظر شما احتمالاً بازیابی شده و می‌توانید روی دسکتاپ آن را پیدا کنید.

اجرای فرمان cmd در ویندوز جهت بازیابی سطل زباله کامپیوتر

روش چهارم؛ بازیابی فایل بااستفاده از Previous Version

اگر روی ویندوز خود ویژگی “Previous Versions” را فعال کرده باشید، می‌توانید از آن برای بازیابی فایل‌های پاک شده از سطل بازیافت استفاده کنید. مراحل بازیابی فایل‌ها در این روش را بصورت زیر دنبال کنید:

  1. ابتدا روی پوشه‌ای که فایل حذف شده در آن ذخیره بود، راست-کلیک کنید.
  2. در منوی بازشده، گزینه “Properties” را انتخاب کنید.
  3. تب “Previous Versions” را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  4. حالا نسخه قبلی پوشه حاوی فایل مورد نظر را انتخاب کرده و روی “Restore” کلیک کنید.

اگر فکر می‌کنید که ممکن است فایلی را از روی کامپیوتر خود بصورت اتفاقی حذف کنید و نگران هستید که نتوانید بعداً به آن دسترسی داشته باشید، همین حالا قابلیت “Previous Versions” را روی ویندوزتان فعال کنید.

روش پنجم؛ بازیابی فایل‌های حذف‌شده از Recycle Bin بااستفاده از file history

یکی دیگر از قابلیت‌های ویندوز که بااستفاده از آن می‌توانید فایل‌های حذف شده از سطل بازیافت را بازیابی کنید، ویژگی “File History” است. اگر این ویژگی روی کامپیوتر شما فعال باشد، با دنبال کردن مراحل زیر به‌راحتی می‌توانید فایل‌های مورد نظر را از Recycle Bin بازیابی کنید.

  1. در سرچ باکس ویندوز با تایپ کردن “file history” ابزار مورد نظر را جستجو کرده و سپس آن را باز کنید.
  2. حالا روی دکمه “Restore personal files” کلیک کنید.
  3. فایل‌هایی را که قصد دارید بازیابی کنید، پیدا و انتخاب کنید.

در انتها با کلیک روی دکمه “Restore” می‌توانید بازیابی فایل‌های پاک شده از سطل بازیافت ویندوز را انجام دهید.

بازیابی فایل‌های حذف‌شده از Recycle Bin بااستفاده از file history

جمع‌بندی

 استفاده از یک نرم افزار ریکاوری برای بازیابی همیشه اثربخش نیست.توجه داشته باشید که پرونده ها فقط تا زمانی قابل بازیابی اند که با هیچ داده دیگری رونویسی نشوند.به محض اینکه داده جدیدی را وارد کنیم بازیابی اطلاعات آنها غیر ممکن خواهد بود.در این مطلب هرآنچه را که درباره بازیابی فایل‌های پاک شده از سطل بازیافت ویندوز لازم است بدانید، بررسی کردیم. از دست دادن یک فایل مهم می‌تواند برای شما گران تمام شود. گاهی ممکن است یک فایل را حذف کرده باشیم اما بتوانیم آن را در پوشه Recycle Bin ویندوز پیدا کنیم. اما اگر آن را در اینجا هم پاک کرده باشیم، دسترسی به آن به این سادگی هم نخواهد بود. به همین دلیل روش‌های مختلف بازیابی این فایل‌ها را در این مطلب بررسی کرده و دیدیم که چه راه‌حل‌ها و ابزارهایی برای بازیابی فایل‌های حذف شده از سطل بازیافت ویندوز وجود دارد.

شرط بازیابی اطلاعات، نریختن اطلاعات جدید در همان فضا هست. اگر شما اطلاعاتی رو پاک کنید اطلاعات همچنان روی حافظه باقی خواهد ماند، تا زمانی که اطلاعات جدیدی می ریزین این اطلاعات جدید در بعضی از مواقع روی اطلاعات قبلی قرار خواهند گرفت.

برای بازیابی این اطلاعات می‌توان از عملکرد پشتیبان داخلی ویندوز، نرم افزار بازیابی اطلاعات، استفاده از Command Prompt، استفاده از قابلیت‌های Previous Version و file history استفاده کرد.

نرم‌افزارهای پیشنهادی برای بازیابی فایل های پاک شده عبارتند از:

بیشتر توصیه می‌شوند.شرط کاربردی این برنامه نریختن داده جدید در بخشی است که میخواهید ریکاوری انجام شود.

بله! بعد از خالی کردن سطل بازیافت ، می توانید پرونده ها را بازیابی کنید.اما چطور ممکن است؟لپ تاپ ها و رایانه های شخصی هنگام اجرای  ویندوز ، Mac یا هر سیستم عامل دیگر به شکلی طراحی شده اند که به شما این امکان را می دهد؛ که عکس های حذف شده از سطل زباله را بازیابی کنید. می توانید هر پرونده حذف شده دائمی را از سیستم خود بازیابی کنیدوقتی به طور تصادفی فایلی را از سیستم شما حذف می‌کنید ، تنها مکان فایل یا به عبارت بهتر آدرس آن حذف می‌شود،اما اطلاعات آن در درایو پنهان می ماند.

۳.۹/۵ - (۲۱ امتیاز)