برآور هزینه ریکاوری اطلاعات پس از برسی و تست اولیه درایو (هارد،رم،فلش،مموری و ..) تعیین می شود. همچنین دریافت هزینه بازگردانی اطلاعات، پس از اتمام کار است.

اما قبل از اجرای مراحل بازیابی اطلاعات ،مشتری از مقدار دقیق هزینه ریکاوری اطلاعات مطلع خواهد شد.این هزینه شامل تمام  فرایندی است که روی درایو صورت می گیرد.

برآورد هزینه بازیابی اطلاعات

هزینه ریکاوری اطلاعات به عوامل مختلفی وابسته است. انچه که در مراکز بازیابی، معیار هزینه بازیابی قرار میگیرد، از ۳ حالت خارج نیست:

حالت اول: مشکل هارد برسی و میزان خسارت وارد شده به هارد،تعیین و به مشتری اعلام می‌شود.

حالت دوم: مقدار حجم اطلاعات، مبنای محاسبه قیمت قرار می‌گیرد.(مقدار گیگ بیشتر=هزینه بیشتر)

حالت سوم: متاسفانه در این حالت براساس میزان نگرانی مشتری به دلیل حساسیت و ارزش اطلاعات قیمت بازیابی محاسبه می‌شود.(مشتریانی که عکس های خانوادگی یا شرکت هایی که اطلاعات ارزشمندی دارند)

مشتریانی عزیز می خواهند بدانند که تعرفه خدمات ریکاوری انواع هارد(فلش مموری،دوربین دیجیتال،دوربین مداربسته )چه قدر میشود؛ به همین دلیل اصرار دارند قیمت دقیق توسط کارشناسان مشخص شود.

تعرفه خدمات ریکاوری چطور محاسبه می شود؟

تعیین قیمت در حرفه بازیابی اطلاعات از جهاتی شبیه به ویزیت مریض توسط دکتر برای تشخیص بیماریست. بدون تشخیص درست از ایراد هارد،نمی‌توان قیمت را اعلام کنیم. در کانون بازیابی اطلاعات تشخصی خرابی هارد به صورت کاملا رایگان انجام می شود.به شرط انکه هارد باز نشده باشد(توسط مشتری یا شرکت های دیگر).در ادامه با توجه به نوع خرابی قیمت به شرح زیر تعیین می شود:

اطلاعات هارد بدلیل ویروسی شدن پاک شده است  ( باج افزار یا باجگیر جزو این مورد محاسبه نمی گردد)

  • هزینه ها برای هارد های کمتر از ۱ ترابایت از ۴۰۰ هزار تومان
  • هارد های ۱ ترابایت با مشکل ویروسی شدن از ۵۰۰ میلیون تومان
  • قیمت ریکاوری هارد ویروسی شده با ظرفیت 2 ترابایت از ۱ میلیون تومان
  • هزینه ریکاوری اطلاعات هارد ویروسی شده با ظرفیت ۳ ترابایت از ۱.۵ میلیون
  • قیمت بازیابی اطلاعات هارد ویروسی شده با ظرفیت ۴ ترابایت از 2.6 میلیون محاسبه می گردد.

 هارد فرمت شده است (هزینه هارد فرمت شده که به گوشی و یا تلویزیون وصل شده است)

  • هزینه ریکاوری اطلاعات هارد فرمت شده بعد از اتصال به گوشی یا تی وی با ظرفیت ۱ ترابایت از 1.3 میلیون تومان
  • قیمت بازیابی اطلاعات هارد فرمت شده یا پیغام فرمت می دهد با ظرفیت ۲ ترابایت از 1.5 میلیون
  • هزینه ریکاوری اطلاعات هارد فرمت شده با ظرفیت ۳ ترابایت از 1.7 میلیون
  • هزینه بازیابی اطلاعات هارد فرمت شده بعد از اتصال به تلویزیون یا گوشی موبایل ۴ ترابایت از 2.5 میلیون محاسبه می گردد.

هزینه ریکاوری هارد :

  • هزینه بازیابی اطلاعات هارد که دیتکت نمی شود و شناسایی ندارد هارد های کمتر از ۱ ترابایت از 1.6 میلیون تومان
  • قیمت ریکاوری هارد ۱ ترابایت که دیتکت نمی شود  از ۱ میلیون تومان
  • هزینه ریکاوری دیتای هارد که شناسایی نمیشود ۲ ترابایت از ۱.۵ میلیون تومان
  • هزینه ریکاوری اطلاعات هارد که توسط سیستم شناسایی نمی شود با ظرفیت ۳ ترابایت از .۶ میلیون
  • هزینه بازیابی اطلاعات هارد ۴ ترابایت از 2.8 میلیون محاسبه می گردد.

هارد سوخته است یا برق داخل هارد نمی رود و هارد خاموش است

  • هزینه ریکاوری هارد سوخته با ظرفیت کمتر از 1 ترابایت از ۱ تومان
  • قیمت بازیابی هارد خاموش ۱ ترابایت از 1.5 میلیون تومان
  • هزینه بازیابی اطلاعات هارد سوخته ۲ ترابایت از 1.6 میلیون تومان
  • هزینه ریکاوری اطلاعات هارد سوخته که توسط سیستم شناسایی نمی شود با ظرفیت ۳ ترابایت از ۱.۵ میلیون
  • هزینه بازیابی اطلاعات هارد سوخته با ظرفیت ۴ ترابایت از 2.8 میلیون محاسبه می گردد.

مبنای محاسبه و تخمین قیمت ریکاوری هارد

هنگام دریافت هارد در «کانون بازیابی اطلاعات» پس از برسی هارد، ایرادات آن به مشتری اعلام می‌شود. اما این تازه شروع کاراست،باید توجه داشت که همیشه امکان تعیین تمامی ایرادات در زمان کوتاه وجود ندارد. چرا که ممکن است برای تشخیص دقیق خرابی قطعه،لازم باشد چند ساعت با دستگاههای تعمیر هارد آنالیز شود.

  • تشخیص سالم بودن هارد : گاهی اوقات هارد سالم است و مشتری بدون دلیل به ما مراجعه کرده است.به عنوان مثال در برخی موارد که هارد توسط سیستم شناسایی نمی شود، ایراد از هارددیسک نیست بلکه از کامپیوتر یا لپ‌تاپی است که هارد آن وصل است.
  • خرابی هد ها و یا قطعات داخلی: گاهی لازم است مشتری در اسرع وقت دریابد که انجام تعمیر و یا بازیابی اطلاعات هارد او کار ساده ای نمیباشد و یا زمان بر است و همچنین نیازمند قطعات و یا هارد مشابه است.
  • قیمت اولیه بازیابی اطلاعات هارد: گاهی مشتری به این فکر است که قیمت بازیابی اطلاعات هارد او مثلا فقط ۱۰۰ هزار تومان است و اصلا ارزش اطلاعات او بیش از این نباشد. پس لازم است در بدو ورود او بداند که ممکن است مثلا قیمت بازیابی اطلاعات هارد ایشان از حداقل ۲۰۰ هزار تومان شروع شود. شاید بهتر باشد او به دنبال راه ساده تری برای بازیابی اطلاعاتش باشد و اصلا” ممکن است با صرف کمی زمان دوباره آنها را خودش بسازد.
  • دریافت اطلاعات کامل از مشتری: در تمامی پروژه های بازیابی اطلاعات لازم است که پس از تست اولیه مشتری تمامی دانسته های خود در مورد چگونگی پیدایش خرابی را به تکنسین ما توضیح دهد تا روشی بهتر ، سریع تر و ارزان تر برای بازیابی اطلاعات در نظر گرفته شود.
  • تشریح مراحل بازیابی اطلاعات و روشن کردن ذهن مشتری: لازم است که برای مشتری توضیح داده شود که ایراد قطعه ایشان چیست. شاید مشتری قصد تمیر و یا بازیابی اطلاعات را نداشته باشد و شاید خود ایشان راه هایی را برای رفع ایراد بلد باشند.
  • تست رایگان در زمان ورود هارد:شاید مشتری فقط بخواهد بداند که مشکل از کجا پیش آمده است. در کانون بازیابی اطلاعات بدون دریافت مبلغی برای تست این توضیحات بصورت کامل برای ایشان داده خواهد شد. تست هارد کاملا” مجانی میباشد.

 شروع پروسه بازیابی اطلاعات و اعلام  قیمت نهایی بازیابی اطلاعات هارد

پس از آنکه مشتری با قیمت اولیه موافقت کرد، پروژه بازیابی اطلاعات آغاز میشود. هارد دیسک بصورت دقیق و کامل تست و بررسی میشود. یک تکنسین بازیابی اطلاعات و یا تعمیر هارد باید اول یک متخصص تشخیص عیب باشد. چرا که باید تشخیص درست باشد تا بتوان درمان خوبی را هم برگزید.مهمترین یرادات هارد را می‌توان به چند دسته تقسیم بندی نمود:

  • ایرادات نرم افزاری:

بصورت خلاصه باید عرض کنم که در این حالت هیچگونه مشکل سخت افزاری ، سوختگی برد و خرابی برد الکترونیکی، خرابی مکانیکی، اثر ضربه یا خرابی بر اثر افتادن و … وجود ندارد و مشکل تماما نرم افزاری است. اما همیشه مشکلات نرم افزاری ساده نیستند و گاهی برطرف کردن آن ها سخت تر و برخی از موارد غیر ممکن خواهد بود. اما خوشبختانه  بسیاری از موارد نرم افزاری بر طرف می‌شوند و جای نگرانی وجود ندارد. بوسیله تکنیک های برتر، مهندسین کارآزموده و ابزارآلات به روز دنیا قادر است تمامی موارد و مشکلات را حل کند. قیمت بازیابی اطلاعات هارد در این موارد عموما بستگی دارد به زمانی که برای یک پروژه صرف میشود بعلاوه ابزار و تکنیک استفاده شده. مسلم است که قیمت بازیابی اطلاعات با یک نرم افزار ۳۰۰ دلاری با بازیابی اطلاعات بوسیله یک ابزار ۲۰ هزار دلاری تفاوت دارد همانطور که جابجایی یک بار به وسیله دو نفر آدم با هزینه جابجایی باری بوسیله یک جرثقیل ۲۰۰ تنی فرق میکند. لذا بهتر است مشتری یک هارد بانک جهت استخراج و ذخیره سازی اطلاعات در حین بازیابی اطلاعات به این مرکز ارسال نماید تا در زمان صرفه جویی شود.

  •  ایرادات سخت افزاری :
  • ایرادات و خرابی نرم افزاری و سخت افزاری:

مشکلاتی از قبیل خرابی هد، خرابی سطح پلتر، خرابی برد(pcb) ، اسپیندل موتور، ضربه خوردن و… در کل هرآنچه که مربوط به قطعه  باشد، جزو ایرادات سخت افازاری است. با تشخیص درست قطعه معیوب و تعویض آن، میتوان هارد دیسک را به حالت اول برگردانیم.اما انجام اجرای همین کار به ظاهر ساده،نیاز به تجربه و دانش لازم دارد.ضمن اینکه در این حالت نیاز به قطعه یدکی هم از عوامل تعیین کننده قیمت میباشد. مثلا برای تعویض هد هارد، باید هد را از درون یک هارد سالم جدا کرده و انتقال دهیم که البته این هارد نیز باید شرایط و مختصات خاص خودش را داشته باشد. گاهی ایرادات صرفا نرم افزاری یا سخت افزاری نیستند یا شاید چندین ایراد سخت افزاری و یا چندین ایراد نرم افزاری پیش آمده باشد. بعنوان مثال به دلیل نوسانات ولتاژی در زمانی کوتاه اطلاعاتی به اشتباه دوباره نویسی شده و به جداول پارتیشن آسیب وارد شده است ، همچنین متاسفانه هد بر روی پلتر خوابیده و شکسته است. مقاله مرتبط: ریکاوری اطلاعات پارتیشن حذف شده Raid پریده است و متاسفانه یک یا چند هارد نیز آسیب دیده اند و یا نوسانات ولتاژی برد را خراب کرده و در عین حال یکی یا چند هد خواندن و نوشتن را نیز معیوب ساخته و… کار مرحله به مرحله جلو میرود و هر چند برای مشتری ناخوش آیند است اما واقعتی است که امکان دارد اتفاق بیافتد.

قیمت هارد مشابه یا دونر Donor Drive

مشتریان عزیز توجه داشته باشند که جهت عملیات جراحی هارد و تعویض هد هارد و یا پلتر مراحل خاصی انجام می شود  که توضیح کامل آن را در صفحه جراحی هارد دیسک تعویض هد هارد موجود است. اما قیمت هارد مشابه ممکن است کمی کمتر از قیمت هارد نو باشد ( به دلیل دست دوم بودن ) و یا ممکن است چندین برابر قیمت نو آن هارد در زمان خودش ( به دلیل نایاب بودن و یا قدیمی بودن هارد ). برای هارد های مشابه دو مشکل زیر گاها وجود دارد: پیدا کردن هارد مشابه: ممکن است هارد مشابه مرد نیاز برای مشتری،درآرشیو ما نباشد و مجبور شویم  از خارج از کشور تهیه کنیم و یا در داخل به دنبال آن بگردیم و این زمان بر است. قیمت هارد مشابه: گاهی قیمت یک هارد مشابه برای جراحی، بیش از چند برابر قیمت خود هارد آسیب دیده باشد. چون ممکن است هارد نایاب و یا قدیمی باشد که دیگر از رده خارج شده باشد.اگر بخواهید هارد را از خارج از کشور نیز تهیه کنید باتوجه به اینکه قیمت ها به دلار است هزینه های سنگینی را متحمل خواهید شد.

روش محاسبه هزینه ریکاوری هارد

برای محاسبه قیمت بازیابی اطلاعات هارد ابتدا مشکل هارد برسی می شود.پس از برسی ، خرابی هارد را می توان به ۲ قسمت کلی تقسیم بندی کرد:

  • خرابی هارد به دلیل ایرادات سخت افزاری-مکانیکی(خرابی هد،پلتر و ….)
  • خرابی منطقی – نرم افزاری(ایرادات فریم ویر،مشکل raw شدن،….)

به طور کلی ایرادات نرم افزاری ، کمترین هزینه  ریکاوری را به خود اختصاص می دهند وبیشترین قیمت  مربوط به جراحی هارد و ریکاوری سخت افزاری هارد است.هزینه بازیابی اطلاعات با توجه به مدل هارد و مشکل هارد به صورت زیر مشخص می شود:

  • رفع بدسکتورگیری هارد
  • ایرادات ماژولی ( دیتکت نشدن هارد)
  • ریکاوری هارد فرمت شده،حذف شده(+)
  • شکستن قفل درایو بیت لاکر Bitlocker
  • ریکاوری هارد با صدای غیرعادی (تق تق ،کلیک و یا نویز)
  •  بازیابی اطلاعات هارد ضربه خورده
  • بازیابی هارد با نوسان برق
  •  تعمیر یا تعویض قطعات هارد (برد هارد سوخته،تعمیر پلتر و هد)
  • کند شدن هارد و گیر کردن هارد اکسترنال
  • و دیگر مشکلات هارد

در برخی از مراجعات، امکان بازیابی اطلاعات هارد وجود ندارد.چون قبلا هارد بازشده است.بنابراین برای نتیجه گیری بهتر و بازیابی حداکثری توصیه میکنیم هارد خود را دست کاری نکنید. در صورت باز شدن هارد امکان بیشتر شدن هزینه تعمیرهارد وجود دارد. تعمیر هارد درمواردی که اطلاعاتش مهم نیست، هزینه مشخصی دارد وبا توجه به ظرفیت و نوع هارد محاسبه می‌شود؛ که معمولا یک سوم قیمت محاسبه خواهد شد. چکیده: ممکن است  بعد از تست اولیه هارد، مبلغ مشخصی به عنوان هزینه ریکاوری اعلام شود.اگر هیچ مشکل خاصی در حین پروژه پیش نیاید از شما همان مبلغ توافق شده دریافت خواهد شد.اما اگر بعد از برسی مشکلات هارد بیشتر شد با شما تماس گرفته خواهد شد و قیمت جدید، به شما اعلام خواهند کرد. قیمت بازیابی اطلاعات هارد به عوامل زیادی بستگی دارد که میتوان به مهم ترین آنها بدین شرح اشاره نمود:

  • نوع خرابی هارد.
  • روش تعمیر و بازیابی اطلاعات هارد.
  • زمان صرف شده جهت بازیابی اطلاعات هارد.
  • قطعات استفاده شده برای بازیابی اطلاعات هارد و ترمیم و تعمیر هارد.
  • نوع دستگاه و ابزار آلات استفاده شده.

اما گاهی قیمت ریکاوری حتی برای مرکز بازیابی اطلاعات نیز مقرون به صرفه نمیباشد زیرا زمان بسیار زیادی برای بازیابی هارد صرف شده و یا نوع و جنس اطلاعات ممکن است بصورتی باشد که برای مشتری مقرون به صرفه نباشد به همین دلیل آپشن آخر توافق میباشد.

۴.۵/۵ - (۱۱ امتیاز)
151 دیدگاه برای “هزینه ریکاوری اطلاعات چطور محاسبه می شود؟
  1. علیرضا بابایی گفته:

    سلام بر مهندسان کشور عزیزم

    بنده یک هارد اینترنال ws digital دارم که متاسفانه بعد گذشت چند روز دیگه کار نکرد و حتی روشن هم نمیشه و شناسایی نمیشه .
    حالا میخواستم بدونم اگر تعمیر بشه اطلاعات حذف میشه کامل ؟
    چون نیازی به هارد ندارم اطلاعات رو میخوام فقط

    الانم که هارد رو جدا کردم از سیستم سرعت خیلی بهتر شده

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      باید بررسی و مشخص شود مدل هارد تاریخ تولید هارد و مکان ذخیره اطلاعات مد نظر مهم بوده و باید دید علاوه بر نصب ویندوز چه اطلاعات جدیدی بعد از از دست رفتن اطلاعات روی هارد ذخیره شده است
      اصولا در بیشتر مواقع اطلاعات پارتیشن C قابل بازیابی نیست یا حداقل به صورت ناقص بازیابی می شود

    • محمد نامدار گفته:

      سلام‌
      من در گذشته گفته و مجدد تکرار می کنم. ریکاوری به نوع حافظه تاریخ تولید اتفاقات رویداده بعد از حذف و غیره بستگی داره و در نهایت تخصص تجربه و ابزار نرم افزاری و سخت افزاری مناسب می باشد

      ۱
  2. مسلم گفته:

    سلام وقت بخیر
    یه هارد اکسترنال adata مدل ۷۱۰ دارم
    رو لب تاپ دوستم و تلویزیون بالا میاد و شناسایی میشه
    اما رو لب تاپ خودم بالا نمیاد
    تمام مراحل برای شناسایی از جمله نصب درایورها و… فایل منیجر و.. رفتم فایده نداشت
    کلا هارو رو نمی‌شناسه ..هیچ نشانی از وصل شدن هارد تو سیستم نیست با وجودی که هارد صدای کار کردنش میاد و چراغش روشنه
    لب تاپ من hp zbook هست ویندوز ۱۰ روشه
    ممنون میشم کمکم کنید

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      اگر از سالم بودن کابل مطمئن هستید و با یک کابل به دو لپ تاپ اتصال می دهید ودر یک لپ تاپ شناسایی شده ودر لپ تاپ دیگه شناسایی نمی شود ممکنه مشکل از پورت USB لپ تاپ شما باشد شما می تونید هارد دیگه یا یک فلش به لپ تاپ خود متصل کنید و ببینید شناسایی می شود یا نه

      ۱
  3. محمد گفته:

    سلام خسته نباشین.من لپتاپم ویروسی شده بود و تصمیم گرفتم ویندوزشو عوض کنم.بعد از بوت وارد تنظیمات پارتبندی شدم و درایو سیستم و درایو c را فرمت کردم.بعد که خواستم ویندوز را نصب کنم،ارور windows can only install to gpt disks. اومد. برای رفع این ارورم باید کل هارد لپتاپو اون طور که من در اینترنت تحقیق کردم فرمت کنم.چه طور میتونم اطلاعاتمو که تو درایو های دیگس و فرمت نکردم برگردونم؟

  4. محمدی گفته:

    هارد اکسترنال دارم ۵۰۰گیگ بعد ۲ماه خواستم استفاده کنم دیدم عکس هام پاک شده اسم پوشه هست ولی عکس نداره فقط یک ویدیو باقی مونده نمیدونم دستم خورده فرمت شده یا دلیل دیگه ای داره بعد از اون هیچ اطلاعاتی داخلش نریختم عارد سالمه بالا میاد ولی بدون اطلاعات

    ۱
    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      اطلاعات جدید ریخته نشود و هارد رو ارسال کنید شرکت ممکنه توسط ویروس هیدن شده است ممکنم هست بد سکتور در هارد باعث عدم نمایش کامل هارد شده است اما بهر حال درست ترین کار همان نریختین اطلاعات جدید بعد از حذف اطلاعات قبلی می باشد

  5. محمدی گفته:

    سلام روزتون بخیر
    من هارد اکسترنال ۵۰۰گیگ دارم بیشتر عکس دارم چند تا ویدیو اخرین بار عکس هامو مرور کردم بعد ۲ماه مجدد خواستم اسفاده کنم دیدم هیچ عکس وجودنداره اسم پوشه هست ولی باز میکنم عکسی وجود نداره قسمت ویدیو فقط یک ویدیو باقی مونده.نمیدونم اخطار فرمت برام اومد تایید کردم یا ..هیچی یادم نمیاد چون۲ماه استفادش نکردم لطفا راهنماییم کنید

  6. امیردودانگه گفته:

    سلام ببخشید یه سوال داشتم لطفاً پاسخ بدید
    من یه هارد ADATA رو وصل کردم به گوشی و یهو دستم خورد روی فرمت قالب بندی
    هیچ چیزی هم بعدش نریختم توی هارد آیا قابلیت بازیابی داره یه عالمه فیلم و عکس توش بود ؟؟

    ۱
    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      هارد های ADATA وجود ندارد در اصل آنها باکس می فروشند و بعد از باز کردن هارد حتما درون اون یک هارد دیگه وجود دارد اگر هاردتون WD جدید نباشد احتمال ریکاوری اون زیاد است اما اگر WD باشد ممکنه نشه کاری کرد اما بهر حال باید دقیقا توسط یک متخصص بررسی شود

  7. مهرناز گفته:

    سلام وقت بخیر
    من پوشه یوزر لب تابم رو پاک کردم فک میکنم تو درایو d بود
    بعدش هرچی فیلم و عکس و هرجی ک تو صفحه دسکتاپ برنامه داشتم پاک شد
    فقط هیچی تو‌لب تاب موجود نیست
    چجوری میتونم ین‌اطلاعاتو بازیابی کنم؟؟آیا قابل بازیابیع؟؟

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      اطلاعات user در پارتیشن اول یا همان پارتیشن C شما وجود دارد پس زمانی که پاک می کنید اطلاعات user که شمال desktop document و یک سری فایل های دیگه هم هست پاک می شود پس بهتره از ریختن اطلاعات جدید پرهیز کرده و با نرم افزاری که در سایت برای ریکاوری پارتیشن C بعد از نصب ویندوز اطلاعات رو ریکاوری کنید

  8. سیدرضا گفته:

    سلام خسته نباشید- گوشی من سامسونگ galaxy j5 prime هست – صفحه downloading اومد – سه جا بردم تو شهرمون گفتن هاردش سوخته-
    میشه بازیابی کرد اطلاعاتش رو ؟ فلش هم نزدیم – فقط صفحه دانلودینگ میاد – و ریستارت که میکنن دوباره همون جا میاد –

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      باید بررسی شود در بیشتر مواقع هارد نسوخته است فقط به علت خرابی هارد الان توسط گوشی قادر به لود شدن نیست و باید توسط دستگاه های سخت افزاری هارد جدا شده و پروسه خواندن مستقیم به کمک دستگاه انجام شود در بعضی از مواقع هم خرابی رو درست تشخیص نداده و ممکنه هارد سالم و مشکل جایی دیگه است

  9. محمد گفته:

    سلام.وقت بخیر
    هارد وسترن یه ترا داشتم رمزش یادم رفت چند بار اشتباه زدم فرمت شد.بعدش چیزیم روش نریختم.کلی نرم افزار ریکاوری تست کردم حتی یه عکس هم بالا نیاورد.یه ترا پر بود.امکان برگشت همه اطلاعات هست؟اگر هست قیمت محبت کنید؟

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      احتمالا اطلاعات شما توسط نرم افزار Smart WD فرمت شده است که این نوع پاک شدن به خاطر مسایل امنیتی با هیچ نرم افزاری ریکاوری نخواهد شد این کار به مواردی مانند مدل هارد وسترن نوع چیپ دیکیریپشن و مواردی دیگه بستگی داره که باید بررسی بشه و اعلام هزینه نمیشه قبل از بررسی انجام داد

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      اعلام قیمت ریکاوری بر اساس نوع اطلاعات و اتفاقی که برای رم افتاده امکان پذیر است مثلا ایا فرمت شده یا نه اگر فرمت شده ایا اطلاعات جدیدی ریخته شده یا نه اطلاعات مد نظر فیلم هست یا عکس یا داکیومنت و…
      پس اول باید بررسی بشه بعد اعلام قیمت

  10. نوری گفته:

    سلام
    من تبدیل سوکت هارد قدیمی به usb دارم یکی از آشناها یک هارد۸۰ آورد تا فایلهای داخلش رو روی فلش بریزم برقش رو به پاور کیس وصل کردم خوب کار کرد ولی چون آویزان میشدتصمیم گرفتم به آدابتوری که همراه تبدیل داده بودن وصل کنم به محض وصل کردن از هارد دود بلند شد منم فوری از برق کشیدم میترسم دوباره به پاور کیس وصل کنم بدتر بشه آیا هارد از بین رفته یا قابل استفاده است یا میشه فایلهای داخلش رو بازیابی کرد یا نه
    ممنون

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      بلند شدن دود از هارد می تونه سوختن برد هارد دیسک باشه و برای این هارد دو حالت پیش می اید یک فقط برد اسیب دیده و با تعویض برد مشکل هارد بر طرف می شود در بعضی از مواقع اسیب برد به خود هارد هم اسیب زده است که باعث اسیب هد هارد و رفتن در پروسه جراحی برای ریکاوری هارد می شویم
      پس باید مشکل شما توسط یک متخصص به صورت کامل بررسی شود

  11. طاهری گفته:

    با سلام و احترام
    من یک هارد ساتا ۱TB دارم ۱۰۰ گیگ خالی داره
    ۱۴ گیگ اطلاعات از روش پاک کردم عکس و فیلم
    بعد از اون ۲۵ گیگ اطلاعات ریختم روی آن
    الان هم ۸۰ گیگ خالی داره

    اطلاعاتم ریکاوری میشه خیلی برام مهم هستند

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      حجم اطلاعات پاک شده شما ۱۴ گیگ است و حجم اطلاعات جدید ۲۵ گیگ است یعنی بیش از حجم اطلاعات پاک شده اگر این حجم اطلاعات جدید ریخته شده روی همون فضا اطلاعات ۱۴ گیگ ریخته شده باشده اطلاعات غیر قابل بازیابی است اما اگر فضایی غیر از اون فضا یا حداقل در قسمتی از اون فضا ریخته شده باشه میشه قسمتی از اون اطلاعات رو نجاد داد دلیل این امر هم اینه که اطلاعات درون هارد به صورت random ریخته می شود بهر حال باید بیارین شرکت بررسی کنیم

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      در هارد های DVR بر اساس تعداد دوربین ها ظرفیت هارد کیفیت ذخیره اطلاعات اصولا ابتدا هارد فرمت می شود سپس ذخیره اطلاعات شروع می شود و بر اساس ظرفیت هارد شروع تعداد روز های مشخصی در هارد ذخیره می شود زمانی که ظرفیت هارد پر می شود قدیمی ترین تاریخ روی هارد پاک و اطلاعات جدید جایگزین می شود واین ترتیب ادامه دار می شود به عنوان مثال اگر هارد ۳۰ روزه ظبط کند در روز سی ویکم روز اول پاک می شود و اطلاعات روز ۳۱ جایگزین می شود پس اگر این سیکل طی شده وشما قبل از این تاریخ را می خواهید اطلاعات به علت اوررایت غیر قابل بازیابی اس

  12. علی گفته:

    سلام خسته نباشید.من هاردمو با نرم افزار چک کردم سلامت و پرفومنس صد در صد میزنه ولی لرزش و صدای قیژ قیژ ضعیفی داره و از دومتری صداش میاد.نمیدونم چیکار کنم مشکل مالی هم دارم. تا ۲۰۰ میتونم هزینه کنم

  13. حمید دکستر گفته:

    سلام بنده سیستمم ویندوز ۷ هست و اینکه درایو d رو به اشتباه حذف کردم که شامل اطلاعات مهمی بود.
    بعد یک درایو d جدید درست کردم، و اینکه از نرم افزار testdisk برای بازیابی استفاده کردم و درایو بازیابی رو همون d جدید انتخاب کردم و حدود ۷۰ گیگ فایل بازیابی کرد و درایو جدید d پر شد.
    میخوام بدونم اطلاعات درایو d قدیم که ناخواسته حذف کردم بازیابی میشن؟

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      اول یک درایو خاصی رو پاک کردین سپس روی همون درایو عملیات بازیابی رو انجام دادین سپس اطلاعات ریکاوری شده رو روی همون پارتیشن پاک شده ریختین در حدی که اون پارتیشن الان فضای خالی ندارد تقریبا تمام مراحل امحای بدون بازگشت اطلاعات به درستی انجام دادین اطلاعات الان با این شرایط غیر قابل بازیابی است

  14. امیر گفته:

    سلام. هارد سیگیت اکسترنال ۲ ترا از روی کیس زمین افتاد و الان وقتی به کامپیوتر وصل می کنم صدای اتصال به کامپیوتر می آید ولی شناسایی نمی شود و هارد از داخل مرتب بوق می زند.
    به نظر شما اطلاعات هارد قابل بازیابی است؟

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      با توجه به شرایط شما وروشن بودن هارد در زمان ضربه احتمالا هد پارک شده است و هد در حال حاضر روی سطح پلتر گیر کرده است این هارد قابل تعمیر نبوده فقط با جراحی میشه اطلاعات رو از روی اون به کمک جراحی نجات داد بهر حال کاری از دست شما بر نمیاد

  15. میثم گفته:

    سلام وقت بخیر
    بابت سایت بینظیرتون سپاسگزارم.
    لپتاپ بنده با مشخصات فنی نسبتا قوی مشکل کندی بیش از حد داره، چندین بار اقدام به تعویض ویندوز کردم متاسفانه بهبود چندانی حاصل نشد ،میخواستم بدونم ممکنه علت از هارد لپتاپ باشه؟؟ و اینکه چگونه میتونم از خدمات شرکت استفاده کنم.
    سپاسگزارم

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      اصولا یکی از دلایل کندی هارد می تونه به خاطر خود هارد باشه برای بررسی این مورد باید ابتدا اطلاعات رو از روی هارد انتقال دهید سپس این هارد رو باید ارسال کنید شرکت که پروسه چک کردن هارد وتعمیر اون بررسی بشه.
      راه حل دوم هم می تونه تعویض این هارد با یک هارد دیگه بوده و ویندوز رو روی اون هارد دوم ریخته و سرعت هارد رو با هارد جدید چک کنید اگر مشکل حل شد شما مطمین می شوید از هارد در غیر این صورت موارد دیگه لپ تاپ باید بررسی بشه

  16. nafas گفته:

    سلام باتری لپ تاپ من یک سالی هست خراب شده من تو این یک سال لپ تاپ رو همیشه تو شارژ استفاده میکنم اما الان چند روزی هست که موقع کار کردن با لپتاپ خودبه خود لپ تاپ خاموش میشه و وقتی روشن میکنم مینویسه scaning and repairing drive و موقع استفاده هم کمی صدا میده . امکان داره مشکل از هارد باشه؟

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      بله به احتمال زیاد مشکل از هارد است اما بدون بررسی و نمی توان مطمین گفت بهتره از اطلاعات هارد خود هر چه سریع تر بک اپ تهیه کنید که درصورت خرابی هارد متحمل هزینه زیاد ریکاوری یا جراحی هارد نشوید

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      صدای اضافه از لپ تاپ می تونه از فن لپ تاپ یا خود هارد باشه اما اینکه از شما تقاضای scan می کنه می تونه دلیلش هارد شما باشه بهتره فعلا از اطلاعات هارد یک بک اپ تهیه کنید سپس برای بررسی مشکل به یک کارشناس مراجعه کنید

  17. رضا گفته:

    سلام مهندس خدا قوت
    ایا هاردی که اسیب فیزیکی دیده و هدش خراب شد برای ریکاوری اطلاعات باید هاردی هم ظرفیت خودش ارسال کنیم ( هارد خراب را نمی خام درست کنم )
    ۲- نرخ ریکاوری به ازای هر گیگ چقدر است ( بدون محاسبه سایر عوامل)

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      اگر هد اسیب دیده باشه و مطمین شدیم که هد حتما اسیب دیده است حتما باید یک هارد مشابه برای استفاده از هد ان تهیه کرد اما تهیه کردن ان به معنی هم ظرفیت بودن ان نیست
      هارد مشابه باید هم ظرفیت هم مدل و علاوه بر ایتم های بالا مواردی دیگه نیز مانند ایتم های خاصی در ROM هارد نیز یکسان بوده بعضی از کارشناسان سال ساخت هارد و حتی کشور سازنده ان را نیز دلیل مشابه بودن برای جراحی لازم می دانند
      اگر شما به این مشکل برخوردین بهتره که پیدا کردن مشابه ان را به مراکز بازیابی هارد اختصاص دهید
      گیگ هیچ تاثیری در ریکاوری یا جراحی نداره هزینه بیشتر بر اساس خرابی مشخص خواهد شد

  18. رضا کمالی گفته:

    سلام خسته نباشید.
    مدل هارد من: سیگیت ST2000LM007 ظرفیت ۲ ترابایت هستش
    بدون هیچ دلیلی هارد یکدفعه از کار افتاد (بعد از روشن کردن لپ تاپ دیدم که هارد دیتکت نشده… از بایوس هم همینطور)
    بدون هیچ ضربه ای و نواسانات برقی.
    هارد به طور کامل و نورمال روشن میشه و هیچ صدای غیرطبیعی از خودش بروز نمیده تنها مشکل دیتکت نشدنه.

    شما میتونید این مشکل رو بدون از دست رفتن اطلاعات حل کنید؟ و هزینه حدودی؟!
    ((( البته خودم با ترمینال که هارد رو تست کردم این ارور رو داد: LED:0x000000BD FAddr:0x00009887 )))

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      شما با خوندن لاگ در ترمینال شما یک مرحله جلوتر رفتین و اصولا ایراد led error سه دلیل عمده داره
      ۱ولین دلیل برد هارد دیسک است
      دومین دلیل ایراد نرم افزاری می تونه باشه
      ودلیل سوم نیز ایراد سخت افزاری یا همان خرابی هد می باشد
      بهر حال هارد رو باید بفرستین بررسی کنیم و برا ساس خرابی اطلاعات رو روی یک هارد دیگه ریکاوری کنیم.

  19. Reza گفته:

    سلام. وقت شما بخیر

    یه هارد ۱ ترا ساتا هیتاچی(اینترال) دارم که از کار افتاده و متاسفانه به دلیل ناآگاهی دست یک آشنایی دادم که فکر میکرد میتونست تعمیرش کنه و بازش کرد و پلاترش کثیف شده

    آیا برای بازیابی اطلاعاتش راهی هست ؟
    ممنون از شما

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      هارد باید در فضای کاملا clean با تجهیزات جراحی و شرایط خاص خودش باز شود و بعد از باز کردن هم نباید هیچ خطای انسانی رخ دهد
      هر گونه خطای انسانی باعث عدم دسترسی کامل به اطلاعات خواهد شد
      برای هارد شما چون این شرایط انجام نشده متاسفانه هیچ کاری نمیشه برای این هارد کرد.

  20. Zahra گفته:

    سلام خسته نباشید من مموریم رو گوشیم و کامپیوتر و هیچی شناسایی نمیکنه و وقتی میذارم تو گوشیم فقط هشدار میده که این دستگاه نمیتونه کارت اس دی رو بخونه و از اطلاعات پشتیبانی کنید.
    میخواسم ببینم اطلاعات قابل بازگشت هست؟ خیلی برام حیاتیه ،

    ۱
    • محمد نامدار گفته:

      سلام‌
      تعمیر اصولی یک هارد یعنی که هارد کاملا سالم بوده وشما می توانید به عنوان یک هارد نو از این استفاده کنید اما اصولا زمان استفاده از هارد به نحوه استفاده شما از هارد بستگی دارد
      استفاده درست از هارد تضمین عمر هارد در اغلب موارد است.

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      باید دید دلیل خاموشی گوشی چی هست ممکنه خرابی خود هارد گوشی باشه که سوخته باشه
      اما در اکثر موارد بهتره دلیل خاموشی مشخص بشه در بعضی از موارد شما هم به اطلاعات می رسین هم به خود گوشی

  21. مهدی کسائی گفته:

    سلام ، لطفا به من کمک کنید
    هارد اکسترنال my passport ultra دارم کار عکاسی وفیلمبردای میکنم از حیات وحش در حدود پنج سال هست همه رو در این هارد ریختم امروز به اشتباه پنج بار رمز ورود رو اشتباه وارد کردم بعدم یه صفحه دیگه بازشد و یک تیک زدم فکر کنم در عرض چندثانیه همه اطلاعات رو پاک کرد ولی وسط کار دکمه کنسل زدم الان هارد رو وصل کامپیوتر می کنم یه کادری ظاهر میشه و این پیام رو میده
    :drive unlocked
    your drive is now unlocked
    note: to unlock a different wd drive , please open the wd drive unlock cd associated with teh desired, and then run the wd drive unlock application to unlock th drive

    میشه بهم کمک کنید

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      باید بررسی بشه مشخص نیست چه زمان متوقف شده و باعث چه اسیبی شده است شما از دست کاری بیشتر باید پرهیز کنید و هارد رو به شرکت ارسال کنید تا بررسی بشه اگر کامل پاک شده با نرم افزار های معمولی ریکاوری نخواهد شد
      اما اگر هنوز پسورد روی هارد وجود دارد باید پسورد بای پس شود سپس اطلاعات ریکاوری شود

  22. فرشاد گفته:

    سلام و وقت بخیر
    ۲ تا هارد ۲ ترا سیگیت اینترنال دارم بعد از ضربه که به رک خورد صدا میده ( زمانی که به پاور وصل میشه مثل این هست که ۲ تا سطح فلزی رو هم کشیده میشه)
    تست هم نکردم که ببینم بالا میاد یا نه اطلاعاتش هم مهم نیست . آیا به نظرتون امکان تعمیر دارن؟
    ممنون

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      اگر هارد ضربه دیده است واطلاعات مهمی ندارین ودر حال حاظر صدای ناهنجاری می دهد هارد غیر قابل تعمیر است فقط در صورت مهم بودن اطلاعات باید با جراحی واستفاده از یک هارد مشابه همان هارد اطلاعات رو نجات داد.

      ۱
  23. رضا گفته:

    سلام لپ تاپ من مدتی هست که گهگاه صدای تق تق شدید میده و هنگ میکنه و بعدش ریستارت میکنه اما دیگه بالا نمیاد و مجبور میشم با دکمه پاور خاموشش کنم. بعضی وقت ها هم ساعت ها با اون کار میکنم اما مشکلی نداره. آیا ایراد اون مربوط به قسمت هارد هست؟ چون قبلا یک تعمیرکار خمیر سیلیکون cpu رو عوض کرد اما باز هم درست نشد

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      پیشنهاد من به شما سرویس کامل لب تاب سپس در صورت عدم رفع مشکل احتمالا خرابی مربوط به هارد هست وبهتره ابتدا قبل از انجام هر کاری از اطلاعات خود را در هارد دیگه بک اپ بگیرین و برای بررسی بیشتر هارد رو به مراکز تخصصی تعمیرات هارد ارسال کنید

  24. حمید گفته:

    سلام. هارد اکسترنال سیگت من خودبخود هی خاموش و روشن میشه. انگار که safe remove میشه و مجدد وصل میشه. جدیدا خیلی بیشتر شده و تا چندتا فولدر باز میکنم و … ایجکت میشه. با یک رابط usb3 دیگه و حتی یک سیستم دیگه هم چک کردم مشکل داشت. حالا شاید مشکل از آداپتور باشه. میشه راهنمایی کنید.

  25. آرش گفته:

    سلام و درود بر شما
    من یک مینی لب تاپ دارم .بدون اینترنت خوب کار می کند بدون مشکل . اما به محض وصل شدن به اینترنت سرعتش به حدی میاد پایین که نمیشه باهاش کار کرد. صدای هاردش هم میاد. ممنوم میشم اگر می تونید مشکلش رو حل کنید بفرمایید بیارم خدمتتان .

  26. avp گفته:

    سلام خسته نباشید
    هادر من از نوع ssd و ظرفیتش هم یک ترا هست
    تقریبا دو هفته پیش وقتی کامپیوترم رو روشن کردم موقع بالا اومدن ویندوز صفحه آبی مرگ اومد و ارور UNMOUNTABLE BOOT VOLUME رو اورد.
    هرکاری که کردم درست نشد امروز سی دی ویندوز گزاشتم و روی نصب ویندوز کلیک کردم اما درایور ها رو شناخت میخواستم بدونم امکان تعمیر و استفاده دوباره از هارد هست و اینکه هزینه تعمیرش چقدر میشه ؟؟؟
    با تشکر.

  27. امیر مهدی گفته:

    سلام بنده یک هارد داشتم ولی هاردم به دلایل نا معلوم دیگه بالا نمیومد و بردمش شرکت گارانتیش اونجا تعمیرش کردن ولی تمام اطلاعاتم پاک شده و حدود ۶۰۰گیگ بوده الان امکانش هست که اطلاعاتم برگرده؟ و اینکه هزینش چقدر میشه

  28. محمد گفته:

    سلام خوبین
    : من یک هارد اینترنال مکستور ۱۲۰ گیگ دارم تقریبا ۷۰٪ اطلاعات توش هست
    کابل برق رو برعکس وصل کردم بوی سوختگی داد
    فرستادمش مرکز هارد ایران بعد یک و نیم ماه بهم گفتن ایمیجی ک ازش گرفتیم دمج داره و نمیشه اطلاعاتشو خارج کرد اطلاعاتش برام مهمه امکانش هست اینو اطلاعاتشو رو یک هارد دیگه برام بازیابی کنین
    حدود هزینه اش چقد میشه؟

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      اگر برد سوخته باشه ابتدا برد تعویض می شود سپس ممکنه نوسان برق به خود مدیای هارد نیز اسیب وارد کند که این امر در بیشتر مواقع باعث اسیب به هد هارد می شود
      ایمیج کپی برابر اصل هارد شماست ایمیج دمیج خورده تقریبا در این امر غیر ممکنه یا ایمیج گرفتن یا نگرفتن اگر گرفتن پس کپی اطلاعات شماس اگر نگرفتن پس باید بگن ایمیج نگرفتیم
      هزینه بعد از بررسی امکان اعلام کردن است

  29. بهزاد گفته:

    سلام.من یه هارد hhdروی سیستم داشتم که وقتی اقای مهندس خواست دی وی دی رایتر وصل کناتصال اشتباه زد ازش دود بلند شد و سیستم دیگه هاردو نمیخونه میخواستم بدونم در هرصورت خرابی هارد اطلاعاتش قابل ریکاوری هست؟

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      برد هارد صد درصد سوخته است ممکنه فقط برد اسیب دیده باشه ممکنه نوسان به مدیای هارد شما هم اسیب زده باشه اما بهر حال ابتدا باید خرابی برد اصلاح یا تعویض سپس در صورت وجود مشکل دنبال خرابی دوم یا درصورت عدم خرابی اطلاعات ریکاوری شود.

  30. چاوشی گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    من یه سری عکس خانوادگی داشتم روی کامپیوتر و چندساله حذف شدن ..تا بحال هم فکر نمیکردم بشه برگردوندشون ..الان سایت شمارو دیدم یه روزنه امید برام روشن شد..
    آیا بعد از چند سال امکان باز یابی اون عکس ها هست ؟
    ممنون میشم جواب بدین مهمه برام

  31. yas گفته:

    سلام وقت بخیر
    من یه هارد سیگیت دارم که سیستم نمیخونتش، زمانی که سیستم روشن میشه توی مرحله ی بوت خیلی سر و صدا میکنه، روی سیستم دیگه ای تست کردم کلا باعث شد ویندوز اون سیستم لود نشه، امیدی هست بشه مشکلش رو حل کرد هارد ارشیو هست و جمع کردن دوباره اون همه اطلاعات سخته

  32. قادری گفته:

    سلام
    مهندس عزیز
    برای اینکه بدانیم یک مرکز بازیابی اطلاعات مورد تایید مراجع قانونی است و تخت نظارت است چه راهی وجود دارد و ضمنا مرکز شما تعهد کتبی حفظ اطلاعات مشتری را هم ارائه می دهد؟
    با تشکر

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      تمام مراکزی که ارسال می کنید باید حتما از اتحادیه مجوز دریافت داشته باشند.نیازی نیست شما تعهد کتبی بگیرین برای اجرای قانون نیاز به تایید کتبی نیست تمام شرکت ها موظف به حفظ اطلاعات شخصی شما و بقیه مشتریان خودشون هستند واین یک قانون هست هر وقت از این امر تخطی صورت گرفت شما براحتی طبق قوانین می تونید از اونها شکایت کنید.و مسئله دوم تا به امروز کانون بازیابی اطلاعات و هیچ مرکزی در تهران وحتی ایران حتی یک عکس نیز از اسرار مشتریاشون لو نرفته وبعد از خروج مشتری و تحویل گرفتن اطلاعات بعد از ۲۴ ساعت تمام اطلاعات مشتری از روی سیستم پاک خواهد شد

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      اگر هارد اسیب فیزیکی دیده باشه در نهایت در بیشتر مواقع درست نخواهد شد فقط میشه اطلاعات اون رو نجات داد
      اطلاعات قبلی که مربوط به ۹۷ رو متوجه نشدم
      ایا اطلاعات درون ان مربوط به ۹۷ است و از زمان موقع هارد خراب شده یا اطلاعات سال۹۷ چیزی غیر از اطلاعات حال حاظر هارد است
      بهر حال اگر اسیب فیزیکی باشد هیچ صدر درصدی وجود ندارد باید ارسال کنید بررسی کنیم

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      هارد با صدای اضافه مانند این قابل تعمیر نیست فقط در صورت داشتن اطلاعات باید جراحی شود و مراحل جراحی خرید یک هارد با ظرفیت و همان مدل بوده ودر نهایت در صورت جراحی موفق اطلاعات باید در هارد سوم مشتری ریکاوری شود واین هارد حتی با جراحی موفقیت امیز نیز قابل استفاده نخواهد بود

  33. باغی یزدی گفته:

    سلام من هارد اکسترنال دارم یه مدت پیش گرفتم خیلی از عمرش نمیگذره بردم خانه هارد در استان یزد ایشون گفتن هاردش سوخته و قابل تعمیر نیست. ولی با توجه به صحبت های شما هارد سوخته هم قابل تعمیر . میخواستم بدونم اگه اطلاعاتش نیاز نداشته باشم که بازیابی کنند و فقط تعمیر بشه هزینه اش چه قدر می شه؟

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      اگر هارد سوخته باشه یعنی فقط برد فیزیکالی ان سوخته وبا تعویض برد شما می توانید هارد تعمیر و ریکاوری شود اما در بعضی از مواقع این سوختن برد باعث اسیب به مدیای داخلی هارد خواهد شد ودر نهایت برای ریکاوری در صورت اسیب به مدیا باید جراحی شود در غیر این صورت واطلاعات مهم نباشد اگر فقط صرفا برد باشه تعمیر میشه

  34. zahra گفته:

    سلام،خسته نباشید.گوشی من سامسونگ J7 2015هست.بعد از چند روز که روشن و خاموش میشد ،خاموش شد و دیگه روشن نشد…حافظه داخلیش هم پر بوده،و ظاهرا مشکل از هارده ،تعمیر هارد بدون پاک شدن اطلاعات امکان پذیره؟

  35. زینب نعمتی گفته:

    سلام کامپیوترم خیلی کند کارمیکرد
    دیروز داشم ی برنامه اتوکد نصب میکردم ک کلا پرید تزبرنامه بیرون و دیگ ویندوزم بالا نیمد بردم بیرون گفتن هارد مشکل پیدا کرده و‌باید کلا فرمت کنیم همه ی اطلاعات پاک میشه میخواسم ببینم راهی هست ک پاک نشه اطلاعاتم؟

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      زمانی که هارد از نظر ساختار داخلی یا همان سیستم عاملی خود به مشکل می کند در بعضی از موارد اوایل کند وسپس no detect می شود پس مشکل هارد شما داخلی یا همان FW است که شما دسترسی ندارین و فرمت ربطی به به FW داخلی نداره وسیستم عامل قبلی رو پاک ویک سیستم عامل جدید نصب می کنه این چه ربطی به اصلاح هارد داره

  36. میثم گفته:

    سلام عرض ادب
    جناب من یه فایل بکاپ از گوشی آیفون درون درایو C لپ تاپم داشتم که به خاطر بالا بودن حجمش پاکش کردم
    میخواستم بدونم ایا مرکز شما قادر به ریکاوری اون فایل هست یا نه؟
    هارد از نوع SSD و کاملا سالم میباشد که تقریبا حدود ۸۰ GB است
    ممنون میشم جواب بدید خیلی برام مهم و حیاتی است.
    باتشکر

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      پاک کردن ssd در محیط های مختلف رفتار مختلفی دارد مثلا در ویندوز ۱۰غیر قابل بازیابی است در ویندوز ۷ قابل بازیابی است و….
      اما همه این موارد نیز به عواملی دیگه هم بستگی داره مانند این که شما بعد از پاک کردن ایا مجدد اطلاعات زیادی ریختین یا نه حجم اطلاعات در صورت ریختن چقدر بوده وخیلی عوامل دیگه در بازیابی وعدم بازیابی دخیل است

  37. parham گفته:

    با سلام

    من یک هارد نیم ترا دارم که وقتی وصلش میکنم اصلا بالا نمیاد ولی چراغ خود هارد روشن میشه .
    اطلاعاتش اصلا واسم مهم نیست میخوام بدونم خود هارد قابل تعمیر هست یا خیر ؟
    اگر بله برای تعمیر باید به کجا مراجعه کنم ؟
    با تشکر

  38. حسن گفته:

    سلام. خسته نباشید. هارد من بالا نمیومد و بردم تعمیر گفتن برد و سیلندر خراب شده اما اطلاعات قابل بازیافته. باید فرستاده شه تهران. برگردوندن اطلاعات همچین موردی حدودا چقدر هزینه داره؟مدل هارد هم وسترن دیجیتال
    WD1DEZEX
    یک ترابایت

    • محمد نامدار گفته:

      سلام
      هزینه بر اساس نوع خرابی مشخص می شود
      ممکنه هد هارد اسیب دیده باشه ممکنه قطعات فیزیکی کاملا سالم و فقط فریم ویر یا خود نرم افزار هارد اسیب دیده باشه بهر حال بدون بررسی امکان اعلام هزینه نیست

      ۲
  39. محمد گفته:

    سلام وقت خوش من هاردم تازه خریدم کارمیکرد ولی یهو صفحه آبی مرگ اومد و دیگه ویندوز بالا نیومد بعدش خاستم نصب ویندوز کنم که درمرحله نصب هاردهابالانمیومدند بعددرب کیسو بازکردم ببینم هارد سالمه دیدم صدای چرخش هم میاد وصدا هم میده ولی اصلا ویندوز روشن نمیشه همش میپره

دیدگاهتان را بنویسید