دراپ باکس (Dropbox) چیست؟

دراپ باکس (Dropbox)| ابزاری برای ذخیره سازی ابری اطلاعات

دراپ باکس-Dropbox سرویس ذخیره سازی ابری اطلاعات است که کاربران بسیاری در سراسر جهان دارد.بنیان گذاران دراپ باکس دو نفر به نام‌های درو هوستون و آرش  فردوسی هستند.

شاید برای شما جالب باشد که آرش فردوسی، یک ایرانی-آمریکایی است که مانند بسیاری از فعالان حوزه تکنولوژی، درس خواندن در دانشگاه (MIT) را رها کرده و ترجیح داده روی حوزه کسب و کار و ایجاد ارزش، متمرکز شود.

«درو هوستون» و «آرش فردوسی» بنیانگذاران سرویس دراپ باکس
«درو هوستون» و «آرش فردوسی» بنیانگذاران سرویس دراپ باکس

دراپ باکس ابزاری کاربردی برای ذخیره سازی اطلاعات ابری اطلاعات است

دراپ باکس (Dropbox)| ابزاری برای ذخیره سازی ابری اطلاعاتسرویس دراپ باکس روی سیستم عاملهای ویندوز، مک، اندروید و iOS قابل استفاده است.

به سادگی می‌توانید با مراجعه به سایت دراپ باکس، برای خود یک حساب کاربری تعریف کنید و با مراجعه به قسمت Download، فایل مناسب برای سیستم عامل خود را دانلود کنید.

بدیهی است که اپلیکیشن دراپ باکس، برای سیستم عاملهای مختلف هم از طریق عرضه کنندگان متداول، به سادگی قابل دانلود و نصب است.

بعد از این کار تقریباً همه چیز به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

در روی گوشی خود، در میان گزینه‌های مختلف برای به اشتراک گذاشتن یا ذخیره سازی اطلاعات، گزینه دراپ باکس را هم می‌بینید.

در میان پوشه‌های کامپیوتر خود، پوشه‌ای به نام دراپ باکس هم می‌بینید و می‌توانید دقیقاً مانند بخشی از حافظه‌ی دستگاه خود با آن برخورد کنید. داخل آن دایرکتوری بسازید و فایل‌ها را کپی کرده یا پاک کرده یا ویرایش کنید.

دراپ باکس (Dropbox)| ابزاری برای ذخیره سازی ابری اطلاعات

پس از مدتی کار کردن با دراپ باکس، خواهید دید که امکانات ارزشمند‌تری هم در آن وجود دارد.

امکان به اشتراک گذاری قسمتی از اطلاعات با دیگران از جمله این امکانات است.

همچنین دراپ باکس با استفاده از API این امکان را در اختیار سازمانها قرار داده تا با برنامه نویسی، بتوانند به فایلها و داده‌های ثبت شده روی حساب دراپ باکس خود دسترسی داشته باشند و در فرایندهای نرم افزاری خود، استفاده از دراپ باکس را به صورت جدی‌تر لحاظ کنند.

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)