هارد دیسک ۵ میلیمتری شرکت سیگیت رو نمایی شد

هارد درایو جدیدک سیگیت رونمایی شد

جدیدترین محصول سیگیت ، که هارد دیسک مخصوص لپ‌تاپ و تبلت است رونمایی شد.این هارد درایو ویژگیهای منحصر به فردی دارد که در نوع خود بسیار جالب هستند، برای مثال می‌توان به اندازه ۲.۵ اینچی و ضخامت ۵ میلی‌متری این قطعه اشاره کرد.

افزایش مقاومت در برابر ضربه با استفاده از پوشش استیل به جای آلومینیوم از ویژگیهای جدید این هارد درایو است.همچنین هارد دیسک در دوحجم ۳۲۰ و ۵۰۰ گیگابایت رائه می شود.کاهش ضخامت این هار درایو به ۵ میلیمتر از دیگر ویژگهای خاص این هارد است در حالیکه استاندارد هارد درایوها برای لپ‌تاپ و تبلت در حال حاضر ۷ و ۹.۵ میلیمتر می باشد.

«بانسنگ ته»، معاون ارشد کمپانی سیگیت در بخش آسیا و اقیانوسیه می‌گوید:

تقاضا برای حافظه ذخیره‌سازی در تبلت‌ها زیاد است؛ اما کاربران حاضر به پرداخت هزینه برای آن نیستند.

اما ویژگی جالب دیگر این هارد درایو قیمت مناسب آن است. سیگیت برای مدل ۵۰۰ گیگابایتی قیمت ۸۹ دلار را اعلام کرده است که اگر ارزان‌تر از حافظه‌های فلش موجود در نوت‌بوک‌های بسیار نازک و تبلت‌ها نباشد قطعا گران‌تر نیست.

یک ویژگی جالب از هارد دیسک جدید شرکت سیگیت

برای نمونه، «Teh» یک تبلت اندرویدی مجهز به هارد درایو ۵۰۰ گیگابایتی تولید این کمپانی را در دست داشت گفت که این تبلت هیچ تفاوتی با دیگر تبلت‌ها از نظر طراحی و شکل ظاهری ندارد و درست شبیه آن‌ها است. وی برای نشان دادن توانایی این هارد درایو، در حال پخش یک قطعه فیلم، تبلت را دائما تکان می‌داد و فیلم بدون کوچکترین توقفی پخش شد.

همانطور که می‌دانید هارد درایو‌های مکانیکی، در مقابل SSDها از مقاومت کمتری در مقابل ضربه برخوردارند و احتمال از بین رفتن اطلاعات درون آن‌ها نیز در صورت ضربه دیدن وجود دارد اما «ته» گفت که این هارد‌ درایو از تکنولوژی حسگر Zero-G سیگیت بهره می‌برد. نحوه کار این حسگر نیز به این گونه است که به محض اینکه حرکتی شبیه به سقوط آزاد را تشخیص دهد، هد را در یک جای مناسب پارک می‌کند تا آسیبی به اطلاعات و دیسک سخت وارد نشود.

تا الان کمپانی‌های ایسوس، دل و لنوو آمادگی خود مبنی بر استفاده از این هارد درایو در محصولات خودشان را اعلام نموده‌اند هر چند که مشخصا نگفته‌اند که قصد دارند از آن در تبلت‌های خود استفاده نمایند.

بیشتر بدانید:

۳/۵ - (۲ امتیاز)