بازیابی اطلاعات هارد ویروسی شده

آیا امکان بازیابی اطلاعات هارد ویروسی شده وجود دارد

در این مقاله سعی داریم در رابطه با بازیابی اطلاعات هارد ویروسی کمی صحبت کنیم.آیا اطلاعات هارد ویروسی قابل بازیابی است یا خیر؟  ویروس های باج گیر چیست وتفاوت آن با فایل های ویروسی چیست؟کدام یک از این دو نوع قابل بازیابی است؟ روش بازیابی آن ها کدام است؟ اگر سوالات شما در این موارد می باشد پس تا اخر این مطلب با ما همراه  باشید.

ویروس های رایانه ای چیست؟

ویروس رایانه ای در اصطلاح نوعی برنامه رایانه ای می باشد که در اغلب موارد با کپی کردن خود در تعداد زیاد در سیستم عامل میزبان به قصد تخریب شروع به فعالیت می کند.از اهداف کپی ویروس میتوان گرفتن ادمین سیستم میزبان بوده

  • گرفتن ادمین سیستم میزبان
  • سرقت اطلاعات شخصی یا سازمانی
  • امحای اطلاعات کاربر
  • کد گذاری اطلاعات کاربر جهت گرفتن باج

۱۰ ویروس خطرناک کامپیوتری

  • The Morris Worm
  • The Concept Virus
  • Cih
  • The Anna Kournikora Worm
  • I Love You
  • The Blaster Worm
  • Nat Sky And Sasser
  • Ox/Rsplug Trojan
  • Storm Worm

از کجا بفهمیم کامپیوتر ما ویروسی شده است

  • حذف شدن فایل ها با پوشه
  • پاپ آپ های پی در پی در صفحه نمایش
  • کند شدن سیستم
  • اضافه شدن فایل ها و برنامه های جدید در کامپیوتر
  • باز نکردن اطلاعات

و…

Ransomware یا باج افزار چیست؟

باج افزار ها یا در اصطلاح اینترنشنال همان  ransomware می توان به جرات جدید ترین و پر کاربرد ترین بد افزار ها در دنیا به حساب آورد که زیر مجموعه همان ویروس های کامپیوتری می باشد اما از قابلیت های عمده این بد افزار ها کسب درآمد راحت و زیاد برای تولید کننده آن است. بدافزار ها یا ویروس های قدیمی پس از آلوده کردن میزبان خود عملا” کارایی خود را از دست می دادند اما این باج افزار ها پس از آلوده کردن سیستم میزبان تازه کار خود را با گذاشتن یک پیغام متن شروع کرده و از میزبان خود که قالبا ، سازمان ها بوده تقاضای پول یا همان باج خواهی می کند. باج افزار ها ابتدا در روسیه مشاهده شدند اما با همراهی و دریافت پول از کسانی که اطلاعات خود را از دست داده بودند حال شاهد حضور این باج افزارها در تمام دنیا هستم و از عمده ترین این ransomware ها میتوان به روتون و کریتیو لاکر ها اشاره کرد.

راهای انتشار باج افزار

ایمیل. ایمیل ها اصلی ترین وسیله گسترش این باج افزارها می باشند اصولا” فرستنده ایمیل با متن نوشته شده کاربر را ترغیب در باز کردن ضمیمه نامه می کند سپس با بازکردن این ضمیمه پروسه آلوده شدن سیستم اغاز می گردد. شبکه های اجتماعی. با توجه به رشد افزون شبکه های اجتماعی در سال های اخیر این شبکه ها بستری مناسی برای انتقال فایل ها شده است. تبلیغات. تبلیغات از روش های جدیدی برا انتشار ویروس در سیستم می باشد اکسپلویت ها. اکسپلویت ها کدهایی هستند که برای سواستفاده از حفره های امنیتی سیستم عامل و نرم افزار ها با هدف استفاده و ایجاد دسترسی غیر مجاز نوشته می شوند.

آموزش بازیابی اطلاعات هارد ویروسی شده

روش اول : در این روش متخصص هاردهای ویروسی شده که در اصطلاع در سیستم به  Hidenشده است و فایل ها را نمایش نمی دهد این نوع ویروس از قدیمی ترین و فراگیر ترین انواع ویروس در هارد های کامپیوتر می باشد. مرحله اول. در قسمت اول در پائین سمت چپ کلیک راست کرده سپس روی کلمه  Run

بازیابی اطلاعات هارد ویروسی

مرحله دوم. مجدد کلیک راست کرده و سپس Cmd را تایپ می کنیم و سپس  Okمی کنیم.

بازیابی اطلاعات هارد ویروسی

 مرحله سوم. سپس در قسمت در عکس بعدی که مشاهده می کنید می توانید تایپ نمائید “attrib -h -r -s /s /d drive letter:\*.*برا مثال شما می خواهید پائین که با لیبل  G اسم گذاری شده تغییر دهید باید به صورت زیر تایپ نمائیدattrib -h -r -s /s /d G:\*.*

بازیابی اطلاعات هارد ویروسی

روش دوم :بازیابی اطلاعات به کمک نرم افزار های بازیابی اطلاعات مانند Stellar Data Recover Plofessional.ابتدا نرم افزار را دانلود می کنیم. دانلود stellar data recovery مرحله اول. با باز کردن نرم افزار سپس می توان تمام فایل های مورد نظر خود را انتخاب کنید و می توانید به جای همه فایل ها یک فایل خاص مانند فقط عکس یا فقط فیلم و عکس را انتخاب نمائید سپس  Nextمی کنیم.

ازیابی اطلاعات به کمک نرم افزار های بازیابی اطلاعات مانند Stellar Data Recover Plofessional

مرحله دوم.در این مرحله شما حافظه مورد نظر خود را انتخاب می کنید سپس next می کنیم.

ازیابی اطلاعات به کمک نرم افزار های بازیابی اطلاعات مانند Stellar Data Recover Plofessional

مرحله سوم.  در این مرحله شروع به  Scanاز هارد مورد نظر می کند و سپس از Scan کامل اطلاعات شما می توانید اطلاعات خود را تیک زده و سپس گزینه Recove را زده و سپس مسیر داده و اطلاعات را در مسیر Recovery می شود.

ازیابی اطلاعات به کمک نرم افزار های بازیابی اطلاعات مانند Stellar Data Recover Plofessional

تمام موارد فوق برای رفع اشکال ویروسی شدن سیستم ارائه  شده بود اما در بیشتر مواقع پیشگیری بهتر از درمان است و در بیشتر مواقع در موارد باج افزارهای جدید پس از آلوده شدن سیستم رهایی از باج افزار در خیلی از موارد امکان پذیر نیست پس پیشگیری از آلوده شدن  سیستم همیشه بهتر از درمان  با ریکاوری بعد از آلوده شدن است.

چند روش برای پیشگیری از ویروسی شدن هارد

از یک مرورگر امن استفاده کنید.

درتمام دنیای نرم افزار یکی از عمده ترین دلایل توسعه دهندگان برای بروز رسانی محصولات خود بهبود وضیعت ایمنی است پس به همین دلیل از مرور گرهای قدیمی که آپدیت نمی شود جدا خوداری شود. مرور گرهای ایمن همواره از پروتکل اچ تی پی اس ( https ) استفاده کرده و قبل از ورود به آدرسی جدید از دیتا بیس خود اعتبار سنجی می کند پیشنهاد ما استفاده از مرورگر گوگل کروم (google chrome) یا موزیلا فایبر فاکس ( mozillafivefox ) و یا مایکرو سافت اچ ( micvosoftedgo) استفاده کنید.

از دکمه های جعلی دانلود دوری کنید.

نوشتن یک و یا هرتوضیح درست نشان دهنده مقصر یا هدف واقعی درست نیست و ممکن است چیزی مخرب یا آلوده بد افزار دانلود کنید.

از باز کردن ایمیل های ناشناس پرهیز کنید.

یکی ازبهترین شیوه های آلوده کردن سیستم های میزبان از طریق ایمیل می باشد اگر راهکار شما برای دسترسی به سرویس ایمیل خود همانند اوت لوک (outlook ) یا جیمیل ( gmail) است مصونیت بیشتری دارد. بیشترین راهکاری آلوده کردن سیستم شما از طریق فایل های ضمیمه ایمیل می باشد.

بستن remote computer

یکی از جدید ترین روش های باج افزارهای جدید بازبودن  remotecomputer می باشد برای این منظور حتما remotecomputer را ببندید و به هیچ عنوان این remote را باز نکنید برای یستن یا مطمئن بودن بسته بودن این   remote     به روشهای زیر عمل کنید. ۱ –در  THIS PCکلید راست زده سپس  propertiesرا انتخاب نمایید.

چطور remote computer را غیر فعال کنیم

۲- سپس درقسمت سمت چپ remoteseting را زده ودر نهایت تیک remot حتما روی گزینه dontallawremoteقرار دهید.

چطور remote computer را غیر فعال کنیم

فیلم آموزش بازیابی اطلاعات هارد ویروسی

کلام آخر: درمقاله بالا و فیلم آموزشی که درنهایت ارائه دادیم قصد ما آگاهی ازانواع ویروس ها و باج افزار بود و هنگام آلوده شدن طریقه ریکاوری آنها به همراه عکس و فیلم آموزشی ارایه دادیم اما اگر به هرطریقی نتوانستین به اطلاعات خود از مراحل بالا برسین یا به هر نحوی درگیر باج افزار ها  شدین به هیچ عنوان هزینه ای بابت باج خواهی نداده و مشکلتان را  با کارشناسان کانون بازیابی اطلاعات درمیان بگذارید.

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)