ریکاوری هارد فرمت شده

چطور اطلاعات هارد فرمت شده را ریکاوری کنیم؟

اگر بعد از حذف اطلاعات از روی هارد، با فایل های جدید بازنویسی نشود، امکان ریکاوری هارد تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

بازیابی  اطلاعات از هارد فرمت شده امکان پذیر است.بعد از فرمت کردن، داده‌ها از درایو پاک نمی‌شوند؛ بلکه فقط آدرس جداول داده‌ها تغییر می‌کند.

به عبارت دیگر دیتای شما روی هارد ذخیره شده،با این تفاوت که چون آدرس ها حذف شده اند امکان خوانش اطلاعات وجود ندارد. این کار تا زمان انتقال اطلاعات  جدید در هارد ادامه دارد.به همین دلیل است که بعد از فرمت کردن اطلاعات قبلی قابل مشاهده نیست.

چرا هارد پیغام فرمت می دهد؟

مهم نیست که درایو به چه دلیل فرمت شده است،واقعیت این است که روش های متفاتی برای بازگردانی فایل‌های فرمت شده پیش رویمان است که براحتی می توانیم داده‌های پاک شده را برگردانیم.در ادامه به برسی دلایلی که پیغام فرمت ظاهر می شود را برسی می کنیم:

خرابی سیستم فایل هارد دیسک (File System Corruption)

زمانیکه درایور فایل سیستم هارد دیسک ( NTFS , FAT , HFS ) آسیب می بیند، داده های موجود بر روی هارد دیسک غیر قابل دسترسی می شوند.در این به صورت خودکار پیغام فرمت هارد ظاهر خواهد.با مشاهده این پیام، در این صورت استفاده از هارد را متوقف کرده و به هیچ عنوان فرمت نکنید.

علت ظاهر شدن پیغام فرمت هنگام اتصال به سیستم ، نشانه آن است که درایو شما یک مشکل غیر منتظره تجربه می کند.استفاده بیش از حد یک دار یو مقدمه ای برای بروز انواع مشکلات است. از جمله ، کندشدن هارد،عدم شناسایی دیسک توسط سیستم و حتی بدسکتور است.

تبدیل سیستم فایل NTFS و FAT  در ویندوز

برای نصب سیستم عامل روی هارد درایو، به سیستم فایل (NTFS,FAT32)  نیاز است.در مواردی نیاز داریم تا این سیستم فایل را به یک دیگر تبدیل کنیم.در این موقعیت مجبورید تا درایو خود را فرمت کنید.برای با آشنایی با این مورد پیشنهاد می کنیم «آموزش تبدیل NTFS به FAT32 » را مطالعه کنید.

چگونه اطلاعات درایو فرمت شده را ریکاوری کنیم؟

بازیابی اطلاعات درایو فرمت شده بستگی به نوع فرمت کردن دارد که از چه نوع فرمتی استفاده شده است که فول فرمت(Full format) یا کویئک فرمت (Quick format) می باشد.

Full format : دراین نوع از فرمت، شانس کمتری برای بازگردانی اطلاعات درایو فرمت شده وجود دارد.پیشنهاد ما در این حالت رجوع به یک مرکز ریکاوری هارد است.

Quick format: در این از قالب بندی، شانس بازیابی درایو فرمت شده بسیار بیشتر از قبل است.چرا که در این نوع فرمت، فایل های درایو از بین نرفته و قادر به بازیابی اطلاعات هستید و می توان از برنامه های قدرتمند ریکاوری برای بازگرداندن اطلاعاتتان کمک بگیرید و بدون نیاز به تخصص و دانش زیاد در این امر اطلاعات  از دست رفته درایو خود را دوباره بازیابی کنید.

نکته: زمانی که پارتیشن را فرمت کردیم (که هم فرمت Full  است و هم فرمت Quick ) در اصل داریم به روت خسارت میزنیم و آن را پاک میکنیم و فرق فرمت Full با Quick در این است که فرمت  Full آن ناحیه را Verify  هم میکند و تست میکنند که ناحیه بدسکتوری ok است یا نه .

قوی ترین نرم افزار ریکاوری هاردفرمت شده  Ontrack EasyRecovery

اگر می خواهدی براحتی فایل های پاک شده را بازگردانی کنید EasyRecovery گزینه مناسبی خواهد.برای مشاهد قابیت های این نرم افزار و دانلود ان روی ادامه مطلب کنید.

چکیده:

اگر با برنامه های ریکاوری هارد اطلاعات کامپیوتر شما بازیابی نشد، می توانید با دریافت مشاوره از یک مرکز بازیابی اطلاعات ، فایل های از دست رفته خود را مانند روز اول ریکاوری کنید.تکرار این جمله خالی از لطف نیست که برای نتیجه گیری در بازیابی اطلاعات، هیچ گاه با ریحتن اطلاعات جدید هارد خود را نابود نکنید.

۴.۳/۵ - (۲۰ امتیاز)