چگونه هارد را ریکاوری کنیم

چگونه هارد دیسک را بازیابی کنیم

بازیابی هارد دیسک از انواع و راه های متفاوتی صورت میگیرد که ابتدا باید چگونگی از بین رفتن اطلاعات را شناسایی کرده سپس هارد دیسک را بازیابی کنیم . بازیابی هارد دیسک باید ابتدا دانست علت از بین رفتن اطلاعات شما ابتدا از نرم افزاری بوده یا سخت افزاری بعد از شناسایی آن ابتدا مشکل هارد چک و رفع گردد و بعد از حل مشکل به بازیابی هارد دیسک بپردازیم .

روش های بازیابی اطلاعات هارد دیسک

روش های بازیابی اطلاعات هارد دیسک

  روش های بازیابی اطلاعات هارد دیسک گاهی اوقات دارای بک آپ است و می توان به سادگی اطلاعات را بازیابی کرد یا در اثر فرمت شدن یا از بین رفتن پارتیشن های هارد است و قابل بازگشت می باشد و می توان اطلاعات را بازیابی کرد به شرط آن که بعد از از بین رفتن اطلاعات روی هارد دیتا جدید وارد نگردد . اگر هارد مشکل سخت افزاری داشت روش بازیابی اطلاعات هارد بسیار متفاوت است و باید به دست متخصصین ابتدا مشکل هارد شناسایی و رفع گردد سپس به بازیابی اطلاعات هارد دیسک پرداخت . تا مانع از بین رفتن اطلاعات هارد دیسک بشویم و بهتر است که درکل تمامی کار ها توسط فرد متخصص صورت گیرد تا اطلاعات هارد از بین نرود . روش های بازیابی اطلاعات هارد دیسک بسیار متفاوت است و برای کم کردن ریسک از بین رفتن اطلاعات بهتر است که به دست متخصص صورت گیرد.

روش اول: تبدیل هارد قدیمی به هارد اکسترنال

روش اول: تبدیل هارد قدیمی به هارد اکسترنال

  یکی از شایع ترین کار ها تبدیل هارد های قدمی خود به هارد اکسترنال است . که با گران شدن قیمت هارد های اکسترنال امروزی یکی از راهای اقتصادی این است که هارد دیسک قدیمی خود را هرچند که فضای کمی هم داشته باشد به هارد دیسک اکسترنال تبدیل کرد . ابتدا باید شناسایی کرد که هارد قدیمی از نوع آیدیا یا ساتا می باشد بعد از شناسایی باید از تبدیل های مخصوص هر یک به یو اس بی استفاده کرده و بعد از خرید باید دقت کرد نوع یو اس بی و کیفیت آن چیست اگر از یو اس بی تری استفاده کنید بسیار بهتر می باشد و سرعت بالا تری در انتقال دیتا دارد .

برای تبدیل هارد قدیمی به هارد اکسترنال باید ابتدا نوع هارد را شناسایی سپس تبدیل آن به یو اس بی را تهیه کرد .

روش دوم: اتصال هارد قدیمی به کامپیوتر

اتصال هارد قدیمی به کامپیوتر باید ابتدا بررسی شود که نوع هارد چیست ؟

روش سوم: دسترسی به فایل های قدیمی از طریق کامپیوتر دیگر

بازیابی اطلاعات از روی هارد اکسترنال

  برای دسترسی به فایل های قدیمی از طریق کامپیوتر دیگر ابتدا باید از ریموت دسکتاپ یا شیر یو اس بی استفاده کرد اگر از این دو راه نتوانستید به هارد دیسک و فایل های روی کامپیوتر دیگر دسترسی پیدا کنید باید هارد دیسک را از آ سیستم جدا کرده و به سیستم جدید وصل کرد گاهی اوقات با هارد به هارد کردن می توان اطلاعات را دسترسی پیدا کرد ولی در این نوع ممکن است که بدسکتور های هارد قدیمی به هارد جدید منتقل گردد پس بهتر است که هارد جدید را به کامپیوتر متصل کرده و از آن استفاده کرد یا هارد دیسک ها را به صورت رید مورد استفاده قرار دهید و به فایل های قدیمی در آن دسترسی پیدا کنید .

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)