نحوه بازیابی اطلاعات حذف شده از کامپیوتر

یکی از عمده ترین مشکلات افراد در مواجهه با خرابی هارد دیسک بازیابی اطلاعات حذف شده از آن می باشد. برای این منظور آگاهی از نحوه بازیابی اطلاعات حذف شده از کامپیوتر و دست یابی به اطلاعات از دست رفته می باشد. برای بازیابی اطلاعات حذف شده راه های گوناگونی وجود دارد که موثر ترین آن ها استفاده از سخت افزار های تخصصی و شناخته شده مثل I recovery می باشد که برای انجام این کار باید آن را به یک متخصص سپرد.

حذف شدن اطلاعات در اثر ضربه خوردن هارد

  برای بازیابی اطلاعات حذف شده از هاردی که ‌بر اثر ضربه یا زمین خوردن دچار خرابی یا بدسکتور شدن هارددیسک ، به وجود آمدن مشکل برای هد های خواندن و نوشتن هارد دیسک، خراشیدگی سطح پلاتر یا صفحات دیسک ها و یا گیرپاژ کردن و در گیری یا جا خوردن یاتاقان های موتور گرداننده صفحات یا همان موتور اصلی یا حتی در شرایط حادتر خراشیدگی و فرو رفتگی در بدنه هارد و سایر موارد که همگی باعث خراب شدن هارد میشود باید از روش های خاص انجام شود که فرآیند بازیابی اطلاعات حذف شده از هارد دیسک شما به مشکل بر نخورد .

پس بهتر است که یک شرکت با متخصصین مجرب استفاده کرد که ریسک حذف شدن اطلاعات کمتر شود .

پس از حذف شدن اطلاعات در اثر ضربه خوردن هارد که موجب خرابی هارد می شود می توان از شیوه های مختلفی برای بازیابی اطلاعات استفاده شود .

پاک شدن اطلاعات در اثر فرمت هارد دیسک

  پاک شدن اطلاعات در اثر فرمت هارد دیسک یکی از مشکلات رایج است و بسیار درصد بالایی از ریکاوری را دارد ، اگر هارد دیسک را فرمت کرده یا پارتیشن های آن را پاک و دوباره ساخته اید تمام اطلاعات شما مانند روز اول برمی گردد و ریکاوری اطلاعات میگردد به شرط آن که دیتا و اطلاعات جدید داخل هارد دیسک ریخته نشود, دستکاری نشود, فایلهای هارد دیسک جابجا نشود, بازیابی اطلاعات توسط خود و دوستانتان انجام نگیرد و با نرم افزار ریکاوری نشود. اگر هارد مشکل سخت افزاری داشته باشد قبل از بازیابی یا ریکاوری اطلاعات باید اول ایراد هارد شناسایی و برطرف گردد سپس اقدام رفع خرابی آن و بازیابی اطلاعات پاک شده در اثر فرمت هارد دیسک نمود.

آیا پاک شدن اطلاعات در اثر فرمت هارد دیسک راه حلی دارد و می توان دوباره به اطلاعات از دست رفته خود رسید؟

بررسی وضعیت هارد قبل از بازیابی تخصصی

بازیابی نرم افزاری هارد

  بررسی وضعیت هارد قبل از بازیابی تخصصی انواع مختلفی دارد و راه های شناسایی ساده و پیچیده ای دارد که در مراحل ساده تر می توان شناسایی کرد ولی در موارد پیچیده تر برای شناسایی بهتر است که از افراد متخصص مجرب در بررسی وضعیت هارد قبل از بازیابی اطلاعات استفاده نمود که دچار مشکل نشویم. بررسی وضعیت هارد قبل از بازیابی تخصصی اطلاعات شامل صدا های ناهنجار هارد یا صدا های غیر طبیعی همانند صدای کلیک یا صدای تق تق باشد که نشانه آسیب و حرکت غیر عادی هد ها می باشد و یا صدای عجیب مانند سائیده شدن سطح فلزی که نشانه خرابی موتور و یا خراشیدگی سطح پلاترها است بررسی وضعیت هارد قبل از بازیابی بسیار امری حیاتی می باشد .

بررسی وضعیت هارد قبل از بازیابی تخصصی هارد و نشانه های مشکل سخت افزاری در آن باید به دست متخصص این امر استفاده شود .

بازیابی اطلاعات حذف شده

بازیابی اطلاعات حذف شده

  بازیابی اطلاعات حذف شده در هارد انواع مختلفی دارد که قبل بازیابی ابتدا باید نوع آن را شناسایی کرد.حذف شدن ناگهانی فایل از روی هارد دیسک علل مختلفی دارد. شایع‌ترین آن حذف ناخواسته و تصادفی توسط کاربر است اما در موارد بسیاری آسیب‌های فیزیکی و الکترونیکی می‌توانند باعث حذف شدن اطلاعات از روی دیسک سخت شوند. دیگر دلایل، شامل ضربه خوردن هاردهای داخلی (Internal) که بسیار حساس هستند، تغییرات جریان الکتریکی ورودی، پدیده‌ی Bad Sector و پایان یافتن عمر دیسک می‌شود که برای بازیابی اطلاعات حذف شده باید تمامی موارد از قبیل نوع حذف شدن اطلاعات و یا مشکلات سخت فزاری هارد را شناسایی مرده و بعد راه حلی برای بازیابی اطلاعات حذف شده در نظر گرفت که آن هم نیازمند به متخصص این امر می باشد. روش های بازیابی اطلاعات حذف شده در هارد دیسک بسیار زیاد و متفاوت می باشد و ولی مهم ترین امر شناسایی علت حذف اطلاعات از هارد دیسک می باشد.

از رای شما سپاسگزارم