ریکاوری هارد لپ تاپ

ریکاوری هارد لپ تاپ و تعمیر تخصصی

در بعضی از موارد ؛ لپ تاپ شما بالا نیامده و پس از مراجعه به یک مرکز تعمیرات لپ تاپ به شما می گویند لپ تاپ شما سالم است اما فقط هارد داخلی خراب شده و اگر اطلاعات هارد شما مهم نیست بهتر است هارد شما تعویض شود ؛ اما اگر اطلاعات مهم باشد هارد شما حتما باید بازیابی شود.

در بعضی از مواقع شما با راه حل های ساده می توانید به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید که در پایین به احضار شرح می دهیم.

روش های ریکاوری هارد لپ تاپ

شما می توانید با تهیه یک باکس اکسترنال در مواقعی که لپ تاپ شما به مشکل خورده است به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید.

مبدل هارد اکسترنال وسیله ای بوده که هارد اینترنال یا در اصطلاح هارد داخلی شما را به اکسترنال تبدیل می نماید و در این حالت شما به راحتی می توانید با اتصال این هارد به یک لپ تاپ یا کامپیوتر سالم به اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

اتصال مستقیم به کامپیوتر یا همان pc

در مرحله گذشته شما نیاز به تهیه یک باکس اکسترنال داشته که برای تهیه آن باید هزینه کنید ؛ اما با این راه حل شما دیگر نیاز به تهیه یک باکس اکسترنال نداشته باشید.

درب کیس خود را باز کرده و هارد اینترنال یا همان هارد لپ تاپ خود رابه کامپیوتر وصل نمایید برای اتصال به کامپیوتر باید اتصال بین کامپیوتر و لپ تاپ برقرار شود.

ابتدا اتصال کابل sata  سپس اتصال کابل برق فقط نکته اساسی جهت کابل sata  اگر برعکس زده شود امکان آسیب به هارد وجود دارد.پس از اتصال صحیح شما می توانید اطلاعات خود را به صورت کاملا امن جا به جا نمائید لازم به ذکر است موارد فوق تماما بر شرط سالم بودن هارد بوده و درصورت خرابی هارد دیسک و در صورت خرابی فیزیکی یا نرم افزاری هارد امکان استخراج اطلاعات نمی باشد.

در پایین مختصر توضیحاتی در رابطه با هارد لپ تاپ ارائه می دهیم.

هارد لپ تاپ به هارد اینترنال گفته می شود که صرفا” جهت استفاده از لپ تاپ بوده البته شما می توانید هارد لپ تاپ خود را نیز در کامپیوتر های pc  نیز استفاده کنید که البته چندان مرسوم نبوده اما چندان تفاوتی با هارد های pc  نمی کند اندازه هارد لپ تاپ ۲.۵ اینچ بوده و پنج برند بزرگ در تولید این هارد فعالیت می نمایند.

HITACHI  ، TOSHIBA  ، WESTERN DIGITAL ، SEAGATE ، SAMSUNG

پنج شرکت بزرگ تولید کننده هارد شرکت های فوق بوده که البته تا به این مرحله بحث هارد های مکانیکی یاHDD  مطرح بوده که هارد های SSD  یا جامد از تنوع بیشتری در تولید هارد بهره می گیرند.

انواع هارد های لپ تاپ از نظر تکنولوژی داخلی

HDD  با مکانیکی

SSD  یا جامد

هارد های HHD  به هارد های اطلاق می گردد که در درون خود از قطعات مکانیکی بهره میگیرند.

قطعات اصلی هارد های HDD

  1. PCB  یا برد هارد دیسک
  2. HEAD  هارد دیسک
  3. PLATER

PCB  یا همان برد هارد دیسک

PCB یا برد هارد دیسک یک مبدل بین هارد دیسک و کامپیوتر بوده که زمانی هارد شما دچار نوسان برق می شود اولین قطعه ای که آسیب می بیند همین برد هارد دیسک می باشد.

کانون بازیابی اطلاعات با بهره گیری از کاملترین ارشیو برد هارد دیسک در ایران توانایی تهیه این برد ها را داشته و در بیشتر مواقع نیز این PCB ها تعمیر شده و نیاز به تعویض کامل و هزینه زیاد نمی باشد ؛ اما در مواردی نیز که چیپ اصلی برد آسیب ببیند امکان تعمیر نبوده و حتما برد باید تعویض شود.

HEAD  هارد دیسک

هد هارد دیسک قطعه ای داخل هارد دیسک بوده که وظیفه آن پرواز روی سطح  PLATER داشته و در سرعت های بالا کار خواندن و نوشتن روی هارد دیسک را انجام می دهد.

زمانی که هارد شما دچار آسیب فیزیکی می شود اولین قطعه ای که از درون هارد شما آسیب می بیند همان هد هارد بوده و خرابی هد به دو صورت بوده که در پایین مختصر توضیحاتی می دهیم.

HEAD PARK

هد پارک : در این نوع خرابی هد بر اثر ضربه هنگام روشن بودن یا خارج کردن هارد اکسترنال به صورت نا امن هد روی قسمتی از سطح پلتر گیر کرده و به اسپیندل موتور امکان چرخاندن PLATER نداده و در این موارد هارد فوق حتما باید در یک محیط کاملا CLEAN  جراحی وبه محل قرار گیری خود بازگردد.

خرابی کامل HEAD

خرابی کامل هد به زمانی گفته می شود که هارد روشن شده PLATER  شروع به چرخش کرده اما از هارد شما صدای ناهنجاری شنیده می شود در این مرحله هارد شما باید در یک مرکز تخصصی جراحی و بازیابی شود اگر HEAD  هارد شما دچار آسیب فیزیکی شود و صرفا هد هارد شما آسیب ببیند اطلاعات شما کاملا” بازیابی خواهد شد اما در صورتی که هد هارد خراب به   PLATER  آسیب وارد نماید اطلاعات در هیچ جای دنیا فایل بازیابی نمی شود.

خرابی های فریم ویر هارد های لپ تاپ

هارد های لپ تاپ دارای یک DEPFECT LIST  بوده این لیست خرابی مانند سیستم خود درمانی بدن انسان بوده و وظیفه آن حذف سکتور های خراب از هارد دیسک می باشد این لیست خرابی در صورتی که هارد دچار آسیب های جدی شود سریع پر شده و به علت ظرفیت کم هارد دچار نقض شده و قادر به مدیریت کردن لیست سالم و لیست خراب را نداشته و در اصطلاح دچار خرابی فریم ویری یا همان LOGICAL شده دراین حالت با مراجعه به یک مرکز قوی و متخصص می تواند خرابی های فوق را به درستی مدیریت کرده و دوباره قسمت هایی از هارد را برنامه ریزی کرده و شما را به اطلاعات حد نظر خود برساند.

کانون بازیابی اطلاعات نماینده انحصاری دستگاه DOLPHIN یکی از قوی ترین ابزار آلات ریکاوری و تعمیر در دنیا بوده و متخصصین این مرکز تماما” در شرکت  DOLPHIN تخصص خود را کسب نموده اند و در زمینه پرورش و آموزش و خدمت به ایرانیان عزیز نیز خدمات چشمگیری داشته ، علاوه برا موارد فوق کانون بازیابی اطلاعات با بهره گیری از کلین روم ؛ کلاس ۱۰۰ و ابزار آلات دقیق جراحی هارد دیسک ریسک جراحی هارد شما را به کمترین درصد ممکن رسانده و در مواردی نیز مشاهده شده است که هارد هایی که در مراکز دیگری به صورت نا صحیح جراحی شده با جراحی در کانون بازیابی اطلاعات دسترسی به تمام اطلاعات مقدور شده است.

از رای شما سپاسگزارم