معرفی هارد دیسک فوق باریک ۵۰۰ گیگا بایتی سیگیت

معرفی هارد دیسک فوق باریک 500 گیگا بایتی سیگیت

حجم تولید و انتقال اطلاعات به قدری افزایش یافته است که شرکت های تولید کننده هارد دیسک، رقابت شدیدی بر بالابردن ظرفیت ذخیره سازی و کاهش اندازه فیزیکی دارند.کمپانی سیگیت که در عرصه این رقابت همواره پیشتاز است ،این بار با تولید یک هارد دیسک فوق باریک ۵۰۰ گیگابایتی اثبات کرد، خلاقیت و کیفیت در راس فعالیت های این شرکت است.

هدف سیگیت از تولید محصول افزایش فضای ذخیره سازی در دستگاه‌های تبلت با سیستم اندروید است.

هارد دیسک ۵ میلی‌متری سیگیت هم‌اکنون نیز در بسیاری از لپ‌تاپ‌های ظریف و باریک در حال استفاده است، اما  سیگیت با معرفی هاردهای Ultra Mobile HDD خود خبر از عرضه‌ی این درایوها برای تبلت‌های اندرویدی داد.

شاید این مطلب برایتان مفید باشد:جدیدترین هارد سیگیت از خانواده Backup Plus ظرفیت ۵ ترابایتی دارد.

هارد یسک های مورد اشاره از لحاظ طراحی و معماری تغییری پیدا نکرده‌اند در حالی که یک حافظه‌‌ی فلش ۸ گیگابایتی به‌عنوان حافظه‌ی کش برروی آن اضافه شده و با بازنگری در محفظه‌ی نگه‌دارنده‌ی آن و همچنین فریمور هارد علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، مقاومت این حافظه‌ها نیز در برابر ضربات افزایش یافته است.

براساس اطلاعات ارائه شده این هارد دیسک ها (HDD) علارغم ارائه ظرفیت بالا برای یک تبلت، به لطف به کارگیری یک حافظه کش پرسرعت ۸ گیگابایتی، دارای سرعت بالایی در انتقال اطلاعات است.

البته این موضوع را نیز باید در نظر داشت که شاید سیگیت با کاهش ضخامت و وزن، حافظه‌های HDD را برای استفاده در تبلت‌ها مناسب کرده باشد و همچنین با بکارگیری یک حافظه پرسرعت ۸ گیگابایتی کش، مشکل سرعت انتقال اطلاعات را حل کرده باشد، اما بزرگترین مشکل حافظه‌های HDD در سیستم مکانیکی درون آنها است که در صورت ضربه یا تکان‌های شدید، ممکن است دچار مشکل شوند، موردی که به هیچ وجه در حافظه‌های SSD یا MMC وجود ندارد و به همین دلیل از این نوع از حافظه‌ها در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها استفاده می‌شود.

 

از رای شما سپاسگزارم