وسترن دیجیتال رکورد تولید بزرگترین هارد جهان را از آن خود کرد

وسترن دیجیتال رکورد تولید بزرگترین هارد جهان را از آن خود کرد

هارد دیسک ۱۰ ترابایتی وسترن دیجیتال ، لقب بزرگ ترین هارد دیسک جهان را به نام خود کرد.این شرکت ،با تولید این هارد هلیومی ۱۰ ترابایتی گوی سبقت را از شرکت رقیب خود یعنی سیگیت ربود.شرکت سیگیت، قبلا موفق به تولید یک هارد ۸ ترابایتی شده بود که در آن زمان بی رقیب به نظر می رسید.

به منظور بهینه سازی و افزایش عملکرد ، این هارد با هلیوم پر شده است که باعث می‌شود درجه حرارت آن تا ۵ درجه کمتر از هارد دیسک‌های کنونی باشد. استفاده از هلیوم به جای هوا باعث دور ماندن رطوبت و آلاینده‌های دیگر از دیسک سخت خواهد شد.
وسترن دیجیتال موفق شده ۷ دیسک مغناطیسی را در بدنه‌ی این هارد درایو ۳.۵ اینچ جای دهد و به حجم ۱۰ ترابایت در برابر مصرف بهینه‌تر انرژی دست یابد. همچنین، این هارد دیسک برخلاف هارد دیسک ۸ ترابایتی سی‌گیت که سال دیگر عرضه می‌شود، امسال در بازار توزیع می‌شود.

هارد دیسک‌های حجیم برای استفاده در بازار سرورها و آرشیو اطلاعات سازمانی استفاده خواهند داشت که با وجود تکنولوژی HelioSeal که باعث مصرف بهینه و خنک این دستگاه می‌شود، بازار خوبی را در اختیار وسترن دیجیتال قرار خواهد داد. این هارددیسک‌ها قابلیت استفاده همزمان با SSD ها را دارند و در مدل ۱۰ ترابایتی کم‌ترین هزینه ممکن را به ازای هر گیگابایت فضای ذخیره سازی در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد همچنین نمونه‌های ۶ و ۸ ترابایتی نیز از این دستگاه ساخته خواهند شد.

از رای شما سپاسگزارم