تعمیر هارد ضربه خورده

تعمیر هارد ضربه خورده

برای بازیابی اطلاعات هارد ضربه خورده، ابتدا باید مطمئن شویم که هارد شما از لحاظ سخت افزاری تا چه حدی آسیب دیده است و بعد از به بازیابی هارد بپردازیم. برای بازیابی هارد ضربه خورده، باید تمامی موارد فنی و سخت افزاری هارد را چک کنید سپس به انجام آن بپردازید چراکه اگر هارد دارای خرابی یا مشکل باشد در هنگام بازیابی اطلاعات هارد ممکن است که دچار مشکلات فرا تری شوید .

آیا اطلاعات هارد ضربه خورده بازیابی می شود؟

ضربه، سقوط از ارتفاع و افتادن در داخل آب (خیس شدن هارد) از بیشترین عوامل خرابی هارد به شمار می‌روند.و در کنار همۀ این حوادث نوسان برق و خطاهای نرم افزاری را نیز می توان اضافه کرد.حال سئوال اینجاست در صورت آسیب فیزیکی هارد ،آیا هارد تعمیر خواهد شد یا خیر؟

  اگر هارد آسیب فیزیکی ببیند چه مشکلاتی برای هارد بوجود می‌آورد؟

محتمل ترین اتفاقاتی که بعد از ضربه برای هارد می توان تصور کرد در فهرست زیر به طور خلاصه ذکر شده است.که از جمله آن می توان گفت:

  1. بدسکتور شدن هارد دیسک : یکی از مشکلات هارد بعد از ضربه وجود بدسکتور است. برای رفع بد سکتور هارد ،پیشنهاد می کنم خواندن این مقاله را از دست ندهید.(آموزش رفع بدسکتور هارد)
  2. خرابی هد های خواندن و نوشتن هارد: اتفادن هارد از ارتفاع یا ضربه سبب می شود که هد های هارد که وظیفۀ انها خواندن و نوشتن اطلاعات است آسیب ببینند.به این حالت پارک نبودن هد گفته می شود(بازیابی اطلاعات هارد دیسک، با خرابی هد)
  3. ، خرابی سطح پلاتر یا صفحات دیسک: پلترها صفحات بسیار حساسی هستند.حساست این صفحات به قدر بالا ست که؛ حتی برای باز کردن هارد نیاز به کلین روم(اتاق تمیز) داریم.
  4. خرابی برد هارد: وقتی برد هارد دیسک آسیب ببیند، توسط سیستم شناسایی نخواهد شد.برد هارد ممکن است در اثر ضربه خرودن یا در اثر نوسان برق آسیب ببیند و بسوزد.در اصطلاح می‌گوییم هارد سوخته است.
  5. خرابی اسپیندل موتور: گیرپاژ کردن،درگیری، جا خوردن یاتاقان های موتورکه عامل چرخیدن صفحات پلتر هستند و یا حتی در شرایط حادتر خراشیدگی و فرو رفتگی در بدنه هارد، همگی نشانه ای خرابی اسپیندل هستند.

بررسی وضعیت هارد دیسک

  بررسی وضعیت هارد دیسک قبل از بازیابی تخصصی انواع مختلفی دارد و راه های شناسایی ساده و پیچیده ای دارد که در مراحل ساده تر می توان شناسایی کرد ولی در موارد پیچیده تر برای شناسایی بهتر است که از افراد متخصص مجرب در بررسی وضعیت هارد قبل از بازیابی اطلاعات، استفاده نمود که دچار مشکل نشویم. بررسی وضعیت هارد دیسک قبل از بازیابی تخصصی اطلاعات شامل صدا های ناهنجار هارد یا صدا های غیر طبیعی همانند صدای کلیک یا صدای تق تق باشد که نشانه آسیب و حرکت غیر عادی هد ها می باشد و یا صدای عجیب مانند سائیده شدن سطح فلزی که نشانه خرابی موتور و یا خراشیدگی سطح پلاترها است بررسی وضعیت هارد دیسک قبل از بازیابی بسیار امری حیاتی می باشد .

مطلب مرتبط: علت بلند شدن صدای غیر طبیعی از هارد چیست؟

تعمیر هارد ضربه خورده با استفاده از نرم افزار PC3000

ضربه، سقوط از ارتفاع و افتادن در داخل آب (خیس شدن هارد) از بیشترین عوامل خرابی هارد به شمار می‌روند.و در کنار همۀ این حوادث نوسان برق و خطاهای نرم افزاری را نیز می توان اضافه کرد.حال سئوال اینجاست در صورت آسیب فیزیکی هارد ،آیا هارد تعمیر خواهد شد یا خیر؟

اگر این اتفاق برای هارد اکسترنال و اینترنال شما افتاد و همچنین توسط سیستم دیتکت نشد(+)، متاسفانه کاری از دست شما بر نخواهد آمد و باید از متخصص بازیابی اطلاعات در این زمینه مشاوره بگیرید.استراتژی ما در کانون بازیابی اطلاعات استفاده از دستگاه PC3000 برای بازیابی اطلاعات هارد است.

فیلم آموزشی ریکاوری هارد ضربه خورده

در این فیلم با نحوه تعویض هد در هارد وسترن که به علت ضربه خوردن آسیب دیده آشنا می‌شوید.

تعمیر هارد ضربه خورده به صورت تخصصی

 تخصص ما تعمیرات هارد، از برندها وانواع مختلف مثل:هارد اکسترنال،اینترنال،لپ تاپ،کامپیوتر و… از جمله تعمیر هارد ضربه خورده به صورت تخصصی است. ضربه خوردن هارد یک پدیده عمومی است و دلیل آن بسیار واضح است. عموم کاربران گاها از هارد به عنوان یک هارد پرتابل و قابل حمل استفاده می کنند و به همین علت سقوط هارد بر سطحی سخت یا ضربه شدید و حتی شوک های شدید امری اجتناب ناپذیر است. جهت تعمیر هارد ضربه خورده به صورت تخصصی و ریکاوری اطلاعات هارد اکسترنال یا اینترنال نیاز به یک Clean Room استاندارد و ابزار جراحی و تعویض هد هارد است. این ابزارآلات بسیار دقیق، لازم هستند، اما قطعا کافی نیستند، زیرا به سال ها تجربه در تشخیص ایرادات هارد و همچنین استفاده از شیوه های نوین و از قبل طراحی شده جهت تعمیر هارد ضربه خورده، نیز نیاز است. تعمیر هارد ضربه خورده به صورت تخصصی باید با ابزار خاص و متخصصین این امر صورت گیرد و انجام آن با افراد بی تجربه ممکن است آسیب ها جبران ناپذیری به جای بگذارد .

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)